Gëzim Llojdia:  “Shkolla e natës” – Një rrëfim i mesviteve 80

82
Sigal

1.Më thanë: Atje është shkolla e natës. Në cepin e godinës. Ishte shtrembër një llamarinë. Me bojë ushtrie ishte shkruar: “Shkolla e natës-gazi i ditës”. Rrija me mësues M. Që kur kishte lexuar :“Autobiografia e e Kadaresë. Shpesh më thoshte:

-Po si ore mik, gjithë ky fshat rapsodësh, nuk na vunë një këngë?

-Mos u mërzit, fshati aty është. Rapsodët aty janë. Nata aty është dhe ligësia pranë saj.

Kështu M. një natë kur jepte mësim në shkollën e natës filloi të grinte leksion gjithë kohës.

…Misri është kështu. Misri ashtu. Mbillet atje…Vaditet kaq herë…

Bie zilja dhe u thotë: -Hapni librat. Misri nga kjo faqe në këtë faqe.

-O profesor i thonë ata. Po ne e kemi bërë vjet misrin, në vitin e 2-të.

-Po çfarë klase jeni ju? Ne jemi viti i 3-të.

-Jo ore!

-Mirë meqë nuk ma thatë. Atëherë keni pataten.

Patatja. Është edhe bukë edhe gjellë…

-Hajt mirupafshim…!

Dhe thonë dëshmitarët. Rapsodët,

që atë natë e ngritën këngën.

…Vate morre Merqez vate,

viti i tretë në shkollë nate

shpjegon misrin për patate…

  1. Më çuan te shkolla e natës. Do zëvëndësoja Feron. Saherë, që merrja mungesat dikush ngrinte dorën:

-Me leje,të dalë pak jashtë!

-Po dil.

Ishte një burrë rreth të pesëdhjetave. Ata i flisnin xha…Rrinte në rrjeshtin e parë. Kishte edhe të tjerë, pak a shumë të kësaj moshe dhe poshtë saj. Pas tyre hijezonin graria. Vashat dhe në fund, “Grupi i zhurmës”, kryesisht të rinjë.

3.Për arsye të ndryshme po e quaj: “Halo, në jug i thërrasin Alo. Pra s’merrej mirë vesh, ishte për alo telefonin apo…? Pra e kishin llafin te xha Alua, që ngriti dorën.

-Me leje të …Ishte xha Alua.

-Jo mos të dalësh- i tha dikush nga:” Grupi i zhurmës”.

-Presor, mos i jep leje atij.

-Përse?

-Se ikën këtej e vete e pi raki në klub.

-Ashtu…Po na e tha F.vjen xha Alua dhe më thotë- kur të vej 8 pa pesë, më thuaj se do kthehem në shkollë. Ra zilja, si këmbanë e prishur.


4.Prisnim zilen tjetër. Mbështetur te bankat. Një djalosh nga:” Grupi i zhurmës foli: Presor, në kohët e vjetra diellin e masnin me hosten.- Po është e vërtetë. U ngrit dielli dy hosten, thoshin.

-Mirëpo sa ishte njësia matëse e një hosteni, ma thua dot?

Ai heshti.

-Ka edhe në kohët e sotme njësi të tilla matëse. Si psh:-Sa e gjatë është ura e Kotës?

-Diku te 5 m, më duket. Se kam matur ndonjëherë!

-Po se ke matur, se nuk të duhej. Ne po, se s’kishim , ç’të bënin. Po aq është. Por, a e njeh atë Nuredinin ? Atë të gjatin? Atë dymetërshin. Po pse? Sa e gjatë është ura në Kotë?

-5 m.

-Jo profesor.Po sa është?

-Dy Nuredin e gjysmë. D.m.th :2+2+1.Haaaa. Shumë e gjetur.

-Aman presor ,po munde kërkoi xha Alos, të bëjë formulën e trekëndëshit se na mburret shumë se është kuadro.

-Ta shohim. Bie zilja.

-Xha Alo, ke dëshirë të ngrihesh në dërrasë?

-Çfarë do shkruaj? Është një parcelë e punuar në formë trekëndëshi. Me çfarë formule matet? Ke matur ndonjëherë?

-Posi gjysma e jetës, më ka shkuar si zv/brigadierë.

-Qënke kuadro.-Po kuadro jam.

-Ma shkoqit. Çfarë konkretisht, pune bën?

-Përgjegjës lëmi.

-O presor -u hodhën nga :”Grupi i zjarrit”, po çfarë kuadro është ai, përgjegjës lëmi do të thotë:rojtarë thasësh.

-Mirë pushoni ju!

-E di xha Alo formulën?

-Po si nuk e di. Këtë formulë e ka nxjerrë Ajshtajni.

-O xha Alo, po pse raketën do bësh ti…? Ti na shkruaj formulën e trekëndëshit. Ke matur qindra metra tokë.

-Ja të kujtohem pak -tha.

-Shkruaj xha Alo –i fola :bazë…

-Jo të gjithë fjalën bazë,o xha Alo por vetëm gërmën, pra b…hë?

-Herë- tha shumë mirë- vazhdo.

Tha nja tre katër herë, saqë dikush ja bëri me shenjë L .

-L –tha. Po çdo të thotë. Se kush foli andej: Luftë.

-Mos i dëgjo ata, se të ngatërrojnë.

-Lule -tha një tjetër.

-O xha Alo- është lartësi.

-Pra si vazhdon.

-Dikush i tha herë 2. Dy-tha.

-Po e bën lëmsh o xha Alo?

Dikush ja bënte me shënjë. Ka një vizë..Po -o xha Alo është thyesë pjestim për sa?

-Për 4 -thotë xha Alo.

-Jo po 16!

-Na, na, na këtu xha Alo mos e shkruaj 16 ,se është batutë…Shkruaj 2. Pa vazhdoje këtë formulë, që ke shpikur!

Ja formula që shkroi xha Alua:

B x L x 2

2 me 2- thjeshtohen.Çfarë mbetet paskësaj?B x l.

-d.m.th, kështu i keni matur ju tokat?

-Po, po kështu bëjmë.

-Shumë mirë, ja keni bërë fermës.

-Dëgjo tani shkruaj: b x l

2 kjo është formula.

Do ta shkruash tridhjetë herë. Mbushe gjithë dërasën!

-O Presor, po ai me kurs kundër analfabetizmit është , ku ka bërë shkollë xha Alua? Edhe thotë :jemi kuadro.

-Mirë, pushoni ju.

Xha Alua e mbushi gjithë dërrasën. E shkrova njëzet herë. Kam edhe dhjetë herë.

-Ku ta bëjë, ku ta bëjë- ja bënte xha Alua me shkumës në dorë. D.m.th ku t’i shkruante se dërrasa s’kishte më vend.

-O xha Alo, bëje prapa derës, foli dikush nga grupi i zjarrit.

-Mbarove, ulu s’të vë dot më shumë se katër.

-Po pse , po gjithë ai mundim,-foli xha Alua.

-Po nuk vlerësohesh për mundim, por për diturinë.

-O presor vëri, dysh. Përse?

-Sepse e ka nxjerrë fermën me humbje. Folën nga: “Grupi i zjarrit.

-Ma kishe munduar burrin. E shoqja e tij, tre ditë vonë.

-Po çfarë t’i bëja. As një formulë. Ka qenë edhe kuadro.

-Jo ka qenë, tha ajo , është kuadro .

-Ju rrëntë një damlla, m’u në formula e mu në trekëndësha..!- Tha