Programi i Matematikës për maturantët 2013 dhe formula e llogaritjes së pikëve

771
Sigal

Formula përllogaritjen e mesatares dhe rëndësia e krediteve për maturantët

Gazeta “Telegraf”, publikon programin e Matematikës për maturantët e Maturës Shtetërore 2013. Ky program u vjen në ndihmë maturantëve, të cilët lëndën e matematikës e kanë provim me detyrim. Ndërkaq, MASH ka publikuar dhe programet orientuese bërthamë, programet orientuese të gjuhëve të huaja dhe ato të thelluara. Për të gjithë maturantët/kandidatët, programet orientuese të lëndëve të detyruara (Gjuhë Shqipe-Letërsi dhe Matematikë) janë në përputhje me programet ekzistuese të shkollave të mesme.

Formula për llogaritjen e mesatares

Mesatarja e gjimnazit të një nxënësi do të llogaritet duke pjesëtuar shumën e të gjitha pikëve që nxënësi ka grumbulluar gjatë tre vjetëve të shkollës së mesme me shumën e të gjitha krediteve që ai ka grumbulluar po gjatë gjimnazit. Shuma e pikëve nxirret duke shumëzuar notën vjetore me kreditet dhe koefiçentin 1 ose 1.4 që ka secila lëndë e thelluar. Ky rezultat më pas pjesëtohet me shumën e krediteve të lëndëve përkatëse, duke dhënë mesataren e shkollës së mesme. Pas përfundimit të Maturës Shtetërore, përllogaritja e pikëve për hyrjen në universitetet publike, të maturantit/kandidatit bëhet si më poshtë: Shënojmë me M, Di, D2, Zi dhe Z2 përkatësisht pikët mesatare të shkollës së mesme, vlerësimet në lëndët e detyruara dhe në ato me zgjedhje.- Shënojmë me K koeficentin e shkollës të përcaktuar nga universitetet publike. Shënojmë me Fi, F2 koeficentët e lëndëve me zgjedhje të përcaktuara nga universitetet publike. Llogaritja e shumës S të pikëve të maturantit/kandidatit do të bëhet me formulën:

S = [ (M + Di +D2) x K + (Zi x Fi+ Z2 x F2) ] x 100

Programi orientues për matematikën e thelluar

Përgatitja për provimin me zgjedhje për lëndën e Matematikës së thelluar bazohet në programet e Matematikës së avancuar të gjimnazit, domethënë në njohuritë e reja (krahasuar me programet e Matematikës bërthamë) dhe në thellimin e njohurive të programeve të Matematikës bërthamë.

Numri dhe veprimet me numra

Nënlinjat

Objektivat

 

Bashkësitë numerike dhe veprimet me numra

 

Nxënësi të jetë i aftë:

 

– të gjejë numrin e elementeve të bashkimit të dy

bashkësive;

– të llogaritë fuqitë me eksponentë irracionalë;

– të zbatojë vetitë e logaritmeve;

– të ndërrojë bazën e logaritmeve.

 

Algjebra

 

Nënlinjat

Objektivat

Zgjidhja e ekuacioneve, inekuacioneve, sistemeve

 

Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të zgjidhë ekuacione dhe inekuacione që përmbajnë vlerë absolute;

–        të zgjidhë grafikisht inekuacione të fuqisë së parë me dy ndryshore;

–     të zgjidhë grafikisht sistemet e inekuacioneve të

fuqisë së parë me dy ndryshore.

Numri kompleks Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të kryejë veprime me numrat kompleksë;

–        të gjejë modulin dhe argumentin e një numri kompleks;

–        të paraqesë një numër kompleks në trajtat e tij algjebrike dhe trigonometrike;

–        të përdorë formulën e Muavrit për të llogaritur fuqinë e një numri kompleks.

Matricat dhe përcaktorët Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të dallojë matricat katrore të rendit të dytë dhe të rendit të tretë, si dhe elementet kryesore;

–        të kryejë veprime me matrica (mbledhje, shumëzim të matricës me një numër dhe shumëzimi i dy matricave katrore të rendit të dytë);

–     të njehsojë përcaktorin e një matrice katrore të

rendit të dytë dhe të tretë.

Matja

Përshkrimi i linjës: Këndi ndërmjet dy vektorëve; formulat për sin(α±β) cos(α±β); identitete të thjeshta trigonometrike.

Objektivat

Nënlinjat

Objektivat

Matja Nxënësi të jetë i aftë:

–        të gjejë këndin ndërmjet dy vektorëve të dhënë;

–        të zbatojë formulat për sin(α±β) cos(α±β);

–        të zbatojë formula trigonometrike në vërtetimet e identiteteve të thjeshta trigonometrike.

GJEOMETRIA

Nënlinjat

Objektivat

 

Gjeometria në plan

 

Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të zbatojë në situata problemore ngjashmërinë e shumëkëndëshave.

 

Gjeometria në hapësirë

 

Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të përcaktojë koordinatat e pikës në hapësirë;

–        të përcaktojë koordinatat e vektorit në hapësirë;

–        të gjejë prodhimin numerik të vektorëve në hapësirë;

–        të gjejë prodhimin vektorial të vektorëve në hapësirë;

–        të zbatojë vetitë e prodhimit vektorial të vektorëve;

–        të dallojë nëse dy vektorë janë pingulë ose bashkëvijorë;

–        të shkruajë ekuacionin e planit që kalon nga një pikë e dhënë dhe pingul me një vektor të dhënë;

–        të shkruajë ekuacionin e planit që kalon nëpër tri pika;

–        të njehsojë largesën e një pike nga një plan në hapësirë;

–        të shkruajë ekuacionin kanonik të drejtëzës në hapësirë;

–        të zbatojë në problema vetinë e prerjes së një piramide (koni) me një plan paralel me bazën.

FUNKSIONI

Nënlinjat

Objektivat

 

Kuptimi dhe paraqitja e funksionit

Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të përdorë kuptimin e funksionit bijektiv në raste të thjeshta;

–        të gjejë, në një rast të dhënë, të anasjellin e një funksioni objektiv;

–        të gjejë bashkësinë e vlerave të funksionit dhe ekstremumet;

–        të dallojë progresionin gjeometrik zbritës të pafundmë;

–        të zbatojë formulën për shumën e kufizave të progresionit të pafundmë zbritës;

–        të studiojë monotoninë e një vargu të dhënë në mënyra të ndryshme.

 

Funksioni dhe limiti

Nxënësi të jetë i aftë:

 

–        të gjejë limitin e një vargu, duke përdorur pohimet për limitin e funksionit.

 

  LINJA 6: NJEHSIMI DIFERENCIAL DHE INTEGRAL

 Përshkrimi i linjës: Variacioni i funksionit racional, irracional, logaritmik, eksponencial.

 Objektivat

 

Nënlinjat

Objektivat

Njehsimi diferencial dhe integral Nxënësi të jetë i aftë:

–        të studiojë, në raste të thjeshta, variacionin e funksionit racional, irracional, logaritmik, eksponencial.

 

 LINJA 7: STATISTIKË, PROBABILITET DHE KOMBINATORIKË

Përshkrimi i linjës: Regresi linear dhe korrelacioni (raste të thjeshta); koeficienti i korrelacionit (raste të thjeshta); bashkimi i dy ngjarjeve; probabiliteti i bashkimit të dy ngjarjeve.

 Objektivat

Nënlinjat

Objektivat

Statistikë Nxënësi të jetë i aftë:

–        të përcaktojë regresin e thjeshtë linear në raste të thjeshta dhe të gjejë koeficientin e korrelacionit.

Probabilitet Nxënësi të jetë i aftë:

–        të zbatojë, në situata konkrete, formulën për probabilitetin e bashkimit të dy ngjarjeve.

 4. Tabela e peshave në përqindje sipas linjave

 

Nr. Linjat Përqindjet
1 Numri dhe veprimet me numra  6%
2 Matja 10%
3 Algjebra 10%
4 Funksioni 15%
5 Gjeometria 25%
6 Njehsimi diferencial e integral 20%
7 Statistikë, probabilitet dhe kombinatorikë 14%
  Totali 100%