Negociatat hapen vetëm nëse bëhen zgjedhje parlamentare

91

Flet Martin Henze, Këshilltari ekonomik i kancelares gjermane: Situata e rëndë ekonomike në vend, rruga e Shqipërisë drejt BE-së si dhe qëndrimi i zbutur i Francës nuk mund të hapin rrugën drejt Europës pa zbatuar kushtet e Bundenstagut. Padrejtësitë e qeverisë, zgjedhjet e parakohshme, hipokrizia e ambasadorit Soreka, reforma juridike dhe opereta me gjykatat bosh në Kushtetuese dhe atë të Lartë

Martin Henze, Këshilltari ekonomik i kancelares gjermane

Negociatat happen, vetëm nëse bëhen zgjedhje parlamentare në prill

Basir Çollaku

Këshilltari ekonomik i kancelares gjermane, Martin Henze, gjatë një interviste për Shijak TV, teksa komentoi situatën politike dhe ekonomike në vendin tonë, u ndal tek rruga e Shqiprisë në Bashkimin Evropian , si dhe për qëndrimet e zbutura të Francës sa i takon celjes së bisedimeve, me kushtin që raporti i marsit, i Komisonit Evropian të jetë pozitiv. Sipas Henzes, anëtarësimi në Union do të arrihet, kur qeverria e Ramës të punojë fort në përfundimin e reformave, dhe jo të propagandojë, dhe të mbajë zgjedhjet e parakoshme në prill.

– Për momentin nuk ka asnjë rregull ligji në Shqipëri?

Gjykata Kushtetuese, Gjykata Supreme nuk mund të mbetet jofunksionale në Shqipëri. Nëse një pozicion në Gjykatën Kushtetuese, ose Gjykatë Supreme mbetet i lirë, duhet të emërohet një gjyqtar i përkohshëm, derisa të skadojë mandati i gjyqtarit paraardhës. Kjo nuk është bërë, dhe gabimi thelbësor i Reformës Ligjore,është një shkelje serioze e Kushtetutës nga qeveria” Rama” dhe dënohet me ligj. Z.Rama, si një Kryeministër me përgjegjësi politike jo vetëm që ka ndikuar në punën e gjykatave, por ai ka defunksionalizuar Gjykatën Kushtetuese dhe Gjykatën Supreme tashmë prej dy vitesh. Kjo sjellje kriminale e qeverisë prek edhe Komisionin e Vettingut.

– Tani Gjykata Kushtetuese do të riaktivizohet. Kështu që situata është eleminuar, apo jo?

– Jo, situtata nuk është eliminuar fare. Zgjedhja e gjyqtarëve kushtetues; Siç e dinë të gjithë, presidenti Meta ka publikuar një llogari objektive të tij, nuk është në përputhje me Kushtetutën. Në këtë drejtim, kjo gjykatë aktualisht nuk është në gjendje të nxjerrë akt gjykime të shëndosha juridikisht, edhe nëse është me personel të plotë. Kërkesat e Kushtetutës shqiptare në lidhje me përbërjen e Gjykatës Kushtetuese nuk janë përmbushur. SPAK nuk është krijuar në përputhje me kushtetutën. Gjykata Supreme nuk është funksionale. Qëndrueshmëria e Gjyqësorit do të vazhdojë për vitet e ardhshme dhe do të ketë një ndikim thelbësor në zhvillimin ekonomik të Shqipërisë. Një element i rëndësishëm i një shteti kushtetues, një demokracie, është pranimi, besimi i popullatës se Kushtetuta është e vlefshme dhe se ajo do të zbatohet. Ky besim themelor është shkatërruar plotësisht. Rezultati i reformës ligjore është pra katastrofik për ekonominë shqiptare, vertikalisht dhe horizontalisht, dhe kështu për të ardhmen e rinisë shqiptare.

– Si kuptohet kjo?

– Tani që asnjë gjykatë supreme nuk ekziston funksionalisht dhe nuk do të funksionojë siç duhet në vitet e ardhshme, parimet themelore nuk mbrohen më në Shqipëri. Ruajtja e unitetit të sistemit juridik është një aspekt themelor i sistemit të apelimit dhe aftësisë për të apeluar, domethënë sundimi i ligjit dhe shtylla kurrizore e një sistemi funksionues ekonomik. Për unitetin e sistemit juridik në thelb kërcënohet, nëse ligji i barabartë shqiptohet në mënyrë të pabarabartë. Kjo është gjithmonë rasti kur nuk ka gjykata supreme, siç është tani në Shqipëri. Kjo është me rëndësi praktike për Shqipërinë. Të gjitha aktvendimet gjyqësore të dy viteve të fundit që janë paraqitur në gjykatat më të larta për apel janë ende në pritje. Të gjitha ligjet e miratuara në parlamentin jofunksional janë, në parim, në pritje të paefektshme.

-Vendet e huaja janë pjesërisht për ta fajësuar, apo …….?

– Po / Jo, Shqipëria është bërë një shtet i padrejtë nën qeverinë Rama, të bashkëfinancuar nga bashkësia ndërkombëtare, e cila fatkeqësisht siguroi një grup avokatësh si këshilltarë të kësaj qeverie. Por edhe ambasadorët, si ambasadori i BE Soreca, i cili vazhdimisht po filozofon për të ashtuquajturat sukseset e një reforme juridike, duket se ai kurrë nuk ka parë një Gjykatë Kushtetuese nga brenda, që tashmë ka marrë kushte të ngjashme me operetta, po ashtu një turp për BE. Pra, ka shkelje themelore kushtetuese, por përgjegjësia për to qëndron vetëm te pushteti ekzekutiv, qeveria Rama. Rama nuk mund të fshihet pas bashkësisë ndërkombëtare. BE tani i ka dhënë zotërinjve JO, SHKO në maj / qershor dhe tetor për të filluar bisedimet e pranimit, nuk u përmbush asnjë kriter që nga viti 2014. Askush nuk mund të vjedhë nga vlefshmëria e ligjit pa sanksione. Përndryshe, urdhërimet dhe ndalesat janë vetëm diçka për budallenjtë, të mirë dhe të dobëtit.

-Ju thatë që Berlini i ka bërë të qartë Rames rrugën e integrimit dhe propozoi zgjedhje të parakohshme?

– Që nga vetoja e qartë dhe e paqartë e Francës, Danimarkës, Hollandës dhe Spanjës dhe deklarata shumë e qartë e Bundestagut gjerman, në të cilën përveç kritereve të Kopenhagës për fillimin e bisedimeve, janë hedhur edhe 10 pika të tjera, organizata Rama ka krijuar vetëm kaos të mëtejshëm në Shqipëri dhe ndërkombëtarisht. Filloi pas takimit të Këshillit të Evropës me faktin se Republika Franceze u fye masivisht dhe u kritikua nga qeveria Rama. I gjithë vendimi i Këshillit të Evropës u bë qesharake. Më pas pasuan negociatat jashtëzakonisht të dëmshme me Serbinë, duke anashkaluar Kosovën. Në lidhje me këtë, Shqipëria ka hequr dorë nga sovraniteti i saj negociues me BE-në në Serbi, dhe në këtë drejtim i referohem asaj që thashë në një intervistë të dhënë disa javë më parë. Në deklaratën e tij në Shtator 2020, Bundestag thoshte qartë se kufijtë kombëtarë të Kosovës janë të pakthyeshëm. Kjo u pasua nga përpjekje masive për të kufizuar lirinë e shtypit dhe shkelje masive kushtetuese në kontekstin e të ashtuquajturave reforma, loja e fundit ishte e ashtuquajtura ‘Ligji Anti-KCK’. Reforma e ligjit zgjedhor erdhi vetëm me një përpjekje të konsiderueshme nga opozita. Raportet për rritjen e trafikut të drogës dhe prodhimin, me efekte në stabilitetin e Shqipërisë, por edhe të BE-së, rrisin masën kritike të problemeve. Shqipëria do të ketë akoma shansin të dërgojë sinjale shumë të qarta, duke ndjekur shembullin e Maqedonisë veriore: Marrëveshje me opozitën, mirëkuptim për rivendosjen e sundimit të ligjit dhe Parlamentit, dorëheqja e qeverisë, zgjedhjet e reja pas Prillit. Këto do të ishin sinjale që sigurisht do t’i dërgonin një mesazh të qartë BE-së, si në rastin e Maqedonisë Veriore, dhe sigurisht që do të ndihmonin për të siguruar që gjërat të vazhdojnë me BE.

 -Çfarë mendoni për pozicionin e Bundestagut në Samitin e Zagrebit?

– Z. Rama ka marrë mesazhe të qarta nga BE që nga viti 2014. Ai përsëri ka marrë mesazhe të qarta nga Bundestag gjerman dhe Këshilli i BE në 2019. Ndarja politike e Shqipërisë, kursi i konfrontimit të Qeverisë Rama kundër shumicës së shoqërisë civile shqiptare nuk ka të bëjë me pranimin tonë. Siç thashë, sinjalet e qarta tani janë të nevojshme, partitë politike tani duhet të varrosin grindjet e tyre politike në interes të kombit shqiptar dhe populli duhet të votojë atë që dëshiron, një shoqatë me Serbinë dhe Rusinë ose një kurs të qartë evropian perëndimor. Pozicioni vendimtar për këtë tani, janë zgjedhje të reja, në mënyrë që të dokumentohet paqja dhe uniteti politik në Shqipëri. Qeveria e zgjedhur më pas do të legjitimohej si duhet, pa patur dyshime të mëtejshme për legjitimitetin dhe orientimin politik të Shqipërisë, siç ishte rasti pas zgjedhjeve të rreme parlamentare në 2017, ose zgjedhjeve të paligjshme lokale që u mbajtën, me shumë kryetarë kriminelë të partise në pushtet që disa prej tyre tashmë kane dhene doreheqjen. Do të ketë një kompromis, Qeveria Federale është e lidhur ligjërisht me vendimin e Bundestagut gjerman nga shtatori 2019. (Marrë me shkurtime)