PhD. Anila Kalleshi: Për çfarë janë të mira kulumbritë, vlerat ushqyese dhe benefitet

181
Sigal

Për cfarë janë të mira kulumbritë?
Kulumbritë nuk janë vetëm për zbukurim gjatë festave të fundvitit. Të njohura për shijen e tyre, janë një përbërës që sugjerohet pa masë në gatime të ndryshme, për të shtuar një shije ndryshe.
Kulumbritë që rriten në pjesën veriore të SHBA-së dhe Kanadasë jugore janë disi më të mëdha se varietetet e egra, të rritura në rajonet jugore të Shteteve të Bashkuara apo në të gjithë Evropën. Indianët amerikanë e përgatisnin kulumbrinë në mënyrë të ngjashme me traditat e sotshme: të thara dhe të ëmblëlsuara me mjaltë ose shurup panje. Kolonizatorët gjetën këto kokrra të kuqe dhe u pëlqyen aq shumë saqë ata filluan t’i eksportonin në shtëpi e tyre në fillim të shekullit të 18-të.
Kulumbritë mund të ngrihen për disa vjet. Ata zakonisht arrijnë kulmin e tyre të pjekjes në tetor, fiks në kohë për të përgatitur dicka për pushime. Kjo është koha për t’i blerë këto manaferra, përhapini në një shtresë të vetme në një fletë pjekjeje, futini në ngrirje, dhe pastaj hidhini në një qese në frigorifer. Në këtë mënyrë, ju mund të shijoni një sallatë të shijshme dhe në korrik po aq lehtë sa në muajt e dimrit.

Përfitimet shëndetësore të kulumbrisë
Lëngu i kulumbrisë është i njohur për efektivitetin e tij në trajtimin e infeksioneve të traktit urinar sepse pengon bakteret të ngjiten në fshikëz dhe uretër. Si e parandalon e njëjta premisë dëmtimin e dhëmbëve dhe sëmundjet e mishrave të tyre? Një tjetër bakterie gram-negativ,” Streptococcus mutans”, e mban pllakën që mos të ngjitet në sipërfaqen e dhëmbëve tuaj. Ky është një shembull i përsosur se si disa baktere në trup mund të jenë të mira.
Antioksidantët dhe fitonutrientët që gjenden në Kulumbri , të tilla si “proanthocyanidins oligomeric”, flavonoide antocianidinë (që u japin atyre ngjyrën e kuqe), cianidina, peonidina dhe quercetina, kanë atribute unike që ndikojnë në shëndetin tonë. (Shkencëtarët thonë që është e mundur që forca e antocianidinës në kulumbri , të rritet kur të korrat ujiten me ujë, për shkak të sasisë së dritës së diellit që ata ekspozohen.)
Disa prej tyre përmbajnë komponime që parandalojnë sëmundjet kardiovaskulare dhe pengojnë kolesterolin të formohet në enët e zemrës dhe në enët e gjakut.


Studimet tregojnë që kulumbritë gjithashtu mbrojnë nga kanceri sidomos ai i gjirit, pjesërisht për shkak të polifenoleve të fuqishme antioksiduese.
Fibrat në kulumbri janë një tjetër përfitim i madh duke siguruar 20% të vlerës së përditshme të rekomanduar në çdo porcion për ruajtjen e sistemit.
Sasia e njëjtë gjendet në mangan. Një porcion i kulumbrisë gjithashtu siguron 24% të vlerës së përditshme (DV) në vitaminë C, së bashku me vitaminën E (alfa tokoferol), forma e vetme e këtij antioksidanti të fuqishëm që mbahet në mënyrë aktive në trupin e njeriut.
Kulumbria e freskët përmban më së shumti antioksidantë; kulumbria e thatë vjen në vendin e dytë dhe lëngu në shishe përmban më së paku. Sigurohuni që kur ta blini në shishe, blijeni 100% natyral, pa sheqerna të shtuara. Sepse kulumbritë dhe lëngu i tyre përmban acid oksalik dhe gjithashtu mund të rrisin kapacitetin antikoagulues të medikamenteve të caktuara, individët me gurë në traktin urinar ata në terapi varfarin duhet të kenë kujdes. Megjithatë konsumojeni kulumbrinë në sasi të moderuar sepse ato përmbajnë fruktoza, të cilat mund të jenë të dëmshme për shëndetin tuaj në sasi të tepërt.

=Faktet për nutrientët e kulumbrisë:
Porcioni: (100 gr) e pagatuar
=Sasia për porcion
-Kaloritë-64
-Kaloritë që vijnë nga yndyra-1
-Yndyrna totale (Të saturuara dhe trans)-0 gr
-Kolesterol-0 mg
-Natrium- 2mg
-Totali i karbohidrateve-12 g
-Fibrat dietike-5 g
-Sheqer-4 g
-Proteina-0 g
-Vitamina A- 1%
-Kalcium- 1%
=Vlerat ditore
-Yndyrnat totale (Të saturuara)-0%
-Kolesterol-0%
-Natrium-0%
-Karbohidrate totale-4%
-Fibrat dietikë-18%
-Vitamina C-22%
-Hekur -1%
*Përqindjet e vlerave ditore janë të bazuara në një dietë 2000 kalorike. Vlerat tuaja ditore mund të jenë më të larta ose të ulëta në varësi të nevojave ushqimore.
=Studimet e bëra te kulumbritë
Studime të shumta tregojnë gamën e përfitimeve të mundshme shëndetësore të ofruara nga kulumbritë. Një studim listoi disa sëmundje që kulumbritë mund të luftojnë, duke përfshirë disa kancere, për shkak të rritjes së frenuar dhe përhapjes së qelizave tumorale, aftësinë e saj për të shkaktuar vdekjen e disa qelizave të kancerit dhe zhvillimin, përhapjen e lëvizjen e të tjerëve.
Një revieë e studimit mbi kulumbritë vuri në dukje efektivitetin e tij si parandalues pasi disa studime treguan se frenon rritjen dhe përhapjen e disa llojeve të tumoreve, duke përfshirë ato në gji, zorrës së trashë, prostatës dhe mushkërive, ndoshta për shkak të flavonoleve dhe glicosideve antocianinë që gjenden në frut. Studiuesit arritën në përfundimin se studimet e vazhdueshme do të rezultonin me përfitime shtesë shëndetësore nga kulumbritë. Përsa i përket përdorimit të ekstrakteve të kulumbrisë në infeksionet e traktit të poshtëm të urinës, një studim ka raportuar se infeksionet urinare janë aq të zakonshme, sa 60% e grave vuajnë prej saj në një moment të jetës së tyre. Të shkaktuar nga mikroorganizmat, duke përfshirë E. coli, këto infeksione zakonisht trajtohen me antibiotikë.
Por një studim ka përcaktuar që një deri në 1 filxhanë e gjysëm lëng kulumbrie në ditë mund të parandalojë 50% të shfaqjeve të infeksionit urinar dhe të reduktojë bakteret e dëmshme, ose dozat dy herë në ditë të kulumbrisë (36 mg) mund të ofrojnë mbrojtje shtesë gjatë 24 orëve.
=Recetë: Lëng kulumbrie me kefir
Përbërësit:
-1/2 e kupës kefir të përgatitur në shtëpi
-1/2 lëng të freskët nga kulumbritë, mjedra dhe pak mollë
Përgatitja:
Hidhni ½ e kupës me lëng manaferre dhe mollë në një gotë. Shtoni ½ e kupës kefir. Përziejeni dhe ju bëftë mirë!