Disa metoda se si të shmangim sëmundjen e Alzheimerit duke u kujdesur për dietën tonë ushqimore

113
Sigal

Demenca është një problem mjekësor global, veçanërisht i mprehtë në ditët e sotme, duke pasur parasysh rritjen e jetëgjatësisë mesatare. Sëmundja e Alzheimerit është forma më e zakonshme e demencës që shfaqet në 60%-80% të rasteve. Shpesh njerëzit e shëndetshëm ose asimptomatikë, veçanërisht ata që vëzhgojnë përparimin e sëmundjes tek një i afërm, pyesin veten se çfarë mund të bëjnë për të shmangur demencën.

Sipas studimeve, faktorët që zvogëlojnë rrezikun e sëmundjeve aterosklerotike dhe dëmtimeve vaskulare – si rregullimi i presionit të gjakut dhe diabeti mellitus, si dhe ushtrimet fizike – mund të zvogëlojnë gjithashtu rrezikun e sëmundjes Alzheimer deri në 50%.

Gjithashtu, dieta është themeli i shëndetit dhe është një faktor që mund të modifikohet për të përmirësuar shëndetin dhe për të parandaluar sëmundjet. Ushqimi është ilaç për trupin e njeriut, është burim energjie dhe shëron sëmundjet.

Dieta mesdhetare përmirëson edhe probleme të tjera shëndetësore si hipertensioni dhe diabeti, të cilat indirekt ndikojnë në enët e gjakut të trurit, duke ulur rrezikun e goditjes në tru dhe sëmundjeve kardiovaskulare. Dieta mesdhetare siguron furnizimin më të mirë të trurit me gjak dhe mbrojtjen e funksioneve mendore

Gjeni fajtor dhe fuqia Omega

Dihet se pacientët që kanë trashëguar gjenin APOE-4 nga prindërit e tyre kanë më shumë gjasa të zhvillojnë sëmundjen e Alzheimerit. Konsumi i acideve yndyrore omega-3 dhe dieta mesdhetare janë studiuar në lidhje me rrezikun e zhvillimit të demencës. Është zbuluar se ngrënia e peshkut, të pasur me acide yndyrore omega-3, çon në një rrezik më të ulët të demencës dhe rënies mendore dhe më pak anomali të lëndës së bardhë, siç shihet në MRI të trurit.

Studime të tjera kanë treguar se përfitimi mund të ndryshojë nga apolipoproteina E (APOE), me transportuesit APOE-4 që kanë përfitimin më të madh kur konsumohet peshku. Shumë studime kanë dështuar të tregojnë se ato parandalojnë shfaqjen e demencës kur pjesëmarrësit morën një suplement omega-3 për 6-40 muaj, kështu që duket se përdorimi i suplementeve omega-3 nuk është treguar se parandalon demencën, por se ngrënia e peshkut ndihmon. shëndetin e përgjithshëm dhe te pacientët specifikë (bartës APOE-4) përfitimi përsa i përket mbrojtjes nga demenca është më i madh.

Ne shmangim ushqimet e skuqura, mishin e kuq, kripën, sheqerin dhe produktet e modifikuara. Ne preferojmë pa kripë dhe e pimë kafenë me moderim

Zemër e fortë, mendje e fortë

Shëndeti i trurit në moshë të madhe varet kryesisht nga gjendja e enëve të gjakut që bartin oksigjen dhe lëndë ushqyese. Kjo është arsyeja pse një sistem i shëndetshëm kardiovaskular i kombinuar me ushqimin e duhur për të rregulluar hipertensionin, diabetin mellitus dhe dislipideminë, të cilat prekin kryesisht lumenin e enëve të vogla të trurit, janë faktorë të rëndësishëm në shmangien e rënies së funksionit mendor. Prandaj, dieta që siguron një tru të shëndetshëm identifikohet me konsumimin e ushqimeve që synojnë rregullimin e diabetit mellitus, hipertensionit dhe hiperkolesterolemisë, të kombinuara me ushtrime fizike për të mbajtur një peshë trupore normale.

Dieta mesdhetare, e pasur me fruta, perime, bishtajore, arra dhe fara dhe vaj ulliri si burimi kryesor i yndyrës, kontribuon që ata që e ndjekin të shfaqin një rënie të vonuar të funksioneve të tyre mendore në krahasim me ata që nuk e ndjekin këtë dietë.

Roli i vitaminave B

Ka studime që kanë treguar se homocisteina e ngritur dhe nivelet e ulëta të folatit, B12 dhe B6 rrisin rrezikun e demencës. Ne e dimë se 15% e pacientëve mbi 60 vjeç nuk e përthithin mirë B12 për shkak të aklorhidrisë dhe gastritit atrofik. Megjithatë, nuk ka studime të konfirmuara që marrja e vitaminave B si suplement parandalon shfaqjen e demencës. Nga ana tjetër, megjithatë, marrja e vitaminave B duket se redukton nivelet e homocisteinës me 26%-28%, gjë që mund të ndikojë indirekt në perfuzionin normal të enëve të gjakut. Në një meta-analizë të 11 sprovave të rastësishme me 22,000 pjesëmarrës nuk ka asnjë provë të qartë se marrja e vitaminave B parandalon demencën.

Vitaminat antioksidante

Për sa i përket marrjes së vitaminave antioksidante, është zbuluar se vitamina E mund t’i ndihmojë pacientët që tashmë kanë demencë për të parandaluar përparimin e sëmundjes, por marrja e saj nuk duket se ndihmon në parandalimin e demencës. Sigurisht që në funksionimin e duhur të enëve të gjakut kontribuojnë edhe të gjithë faktorët që ulin inflamacionin në organizëm, si antioksidantët. Dieta mesdhetare, e pasur me perime me gjethe jeshile (burime të folatit) dhe fruta si manaferrat (të pasura me antioksidantë), në bishtajore, arra dhe fara, përmirëson rrezikun kardiovaskular dhe zvogëlon në mënyrë indirekte ose direkt rrezikun e demencës, siç tregohet në studim i rastësishëm PREDIMED.

Çfarë duhet të hani për të zvogëluar rrezikun e demencës?

Për t’iu përgjigjur kësaj pyetjeje do t’i thonim “po” frutave dhe perimeve çdo ditë, peshkut 2-3 herë në javë, vajit të ullirit çdo ditë, bishtajoreve dhe drithërave, si dhe konsumit të moderuar të arrave.

Nga ana tjetër shmangim ushqimet e skuqura, mishin e kuq, kripën, sheqerin dhe produktet e modifikuara. Ne kemi si bazë dietën mesdhetare dhe ushqimet me indeks të ulët glicemik për rregullimin e sheqerit. Gjithashtu, preferojmë ushqimet jo të kripura për të rregulluar presionin e gjakut dhe antioksidantë (shega, manaferrat), sepse përmbajnë fenole që parandalojnë sëmundjet neurodegjenerative si sëmundja e Alzheimerit dhe rregullojnë funksionimin normal të sistemit kardiovaskular.

Marrja e kafeinës, qoftë nga kafeja apo çaji jeshil (100-400 mg/ditë), është treguar se ndihmon, veçanërisht gratë, që më vonë të zhvillojnë simptoma të rënies njohëse. Kjo ndodh ose për shkak të efektit antioksidues të kafeinës ose për shkak të rritjes së vigjilencës që shkakton.