Ja pikat kryesore të Progres Raportit Zyrtar të KE-së

414
Sigal

Dialogu dhe reformat në Parlament të përcaktuara nga KE janë çështjet kyçë për tu zgjidhur

Vlahutin i dorëzon raportin Nishanit: Të vijojë puna për përmbushjen e prioriteteve

Ambasadorja e Delegacionit të BE-së në Tiranë, i dorëzoi Presidentit të Republikës, Bujar Nishani Raportin vjetor të Përparimit të Shqipërisë drejt BE-së. Gjatë prezantimit Ambasadorja Vlahutin vlerësoi ndihmën e autoriteteve shqiptare në hartimin e këtij Raporti, i cili ndërtohet mbi atë të qershorit, që çoi në marrjen e statusit të vendit kandidat për Shqipërinë, dhe mbi zhvillimet e mëtejshme deri në tetor 2014. Presidenti Nishani vlerësoi Raportin e Përparimit për Shqipërinë, si dhe punën dhe ndihmën e çmuar që i kanë dhënë Shqipërisë gjatë gjithë kësaj kohe, si Delegacioni i BE-së në Tiranë, ashtu edhe Komisioni Evropian, Këshilli dhe Parlamenti Evropian. Kreu i Shtetit vuri në dukje se shqiptarët e kanë kuptuar më së miri se procesi i integrimit europian është një proces që u përket atyre dhe ku të gjithë aktorët duhet të përmbushin plotësisht përgjegjësitë përkatëse që kanë.

 

Raporti, Ilir Meta: Kuvendi do vazhdojë të fokusohet në rritjen e transparencës

Kryetari i Kuvendit z. Ilir Meta priti dje Ambasadoren e Bashkimit Evropian në Shqipëri znj. Romana Vlahutin, e cila i dorëzoi një kopje të Progres Raportit  të hartuar nga Komisioni Europian për progresin e vitit të kaluar në Shqipëri. Kryetari i Kuvendit z. Meta shprehu mirënjohjen për punën e Komisionit Evropian dhe në veçanti të Prezencës së Bashkimit Evropian në Tiranë në funksion të progresit të Shqipërisë në axhendën e saj evropiane. Kryetari i Kuvendit Meta u shpreh se, evidentimi nga ana e Komisionit Europian i përmirësimit të punës së Kuvendit të Shqipërisë është provë e përkushtimit të vazhdueshëm në funksion të rritjes së standardeve të funksionimit të jetës parlamentare në vend.

 

“Raporti”, Vlahutin: Nevojitet gjithëpërfshirje. Rama: 5 përparësitë kyçe janë kthyer në plan për qeverinë

Kryetarja e delegacionit të BE në Tiranë, Romana Vlahutin i ka dorëzuar raport-progresin Kryeministrit Edi Rama. Në një dalje publike para mediave, Vlahutin theksoi se, nevojitet gjithëpërfshirja e palëve politike në vend. “Sapo pata kënaqësinë që t’i dorëzoj Kryeministrit progres- raportin për Shqipërinë. Ky raport, është një raport, i cili ka njohur përpjekjet e reformave. Statusi do të thotë më shumë përgjegjësi dhe më shumë kërkesa kundrejt Shqipërisë. Reformat duhet të përshpejtohen dhe të ketë një zbatim të mirë të ligjeve. Ka tre gjëra thelbësore, të cilat do shihen në të ardhmen; së pari sundimi i ligjit. Reforma në gjyqësor, lufta kundër korrupsionit dhe krimit të organizuar. Ndërsa Kryeministri Rama bëri të qartë vullnetin e qeverisë për luftën kundër narkotikëve. Ai theksoi se 5 përparësitë kyçe janë kthyer në plan për qeverinë.

 

 

Raporti për Avokatin e Popullit: Promovon në mënyrë aktive të drejtat e njeriut

Avokati i Popullit ka vazhduar të promovojë në mënyrë aktive të drejtat e njeriut. Ai ka rekomanduar ndryshime legjislative që synojnë përmirësimin e respektimit të të drejtave të grupeve vulnerabël, përfshirë, lesbiket, gay, biseksual, transxhender dhe personat interseks, Romët, ish të dënuarit politikë dhe personat e persekutuar. Bashkëpunimi i tij me organizatat e shoqërisë civile u përmirësua më tej me krijimin e një bordi këshillues të shoqërisë civile për të drejtat e njeriut në muajin dhjetor. Veprime të tjera duhen ndërmarrë për të siguruar se Avokati i Popullit informohet dhe konsultohet në mënyrën e duhur prej qeverisë lidhur me projekt-aktet dhe reformat, veçanërisht ato që prekin direkt fushën e tij të kompetencës. Buxheti që iu caktua Zyrës së Avokatit të Popullit ishte i reduktuar dhe mbetet jo i mjaftueshëm. Institucioni ka nevojë për mbështetje politike dhe financiare më të madhe prej parlamentit dhe qeverisë së bashku për të vazhduar kryerjen e detyrave në një mënyrë efektive dhe të plotë. Në fushën e parandalimit të torturës dhe keqtrajtimit, mekanizmi kombëtar për parandalimin e torturës pranë Avokatit të Popullit u plotësua me staf. Ai kreu 27 inspektime dhe mori 29 ankesa të cukave 15 u zgjidhën në favor të ankuesve. Prej 79 rekomandimeve të Avokatit të Popullit në lidhje me parandalimin e torturës dhe keqtrajtimin si dhe standardet e burgimit, 36 rekomandime ju drejtoheshin burgjeve dhe Policisë së Shtetit. Shumica e rekomandimeve të Avokatit të Popullit dhe organizatave të shoqërisë civile në lidhje me burgjet u trajtuan.

Reformat

Sa i takon Reformës Zgjedhore komisioni kërkon që të zbatohen rekomandimet e OSBE-ODIHR për zgjedhjet dhe të punohet me forcimin e trupës së administratës zgjedhore para zgjedhjeve lokale të 2015.

Banka e Shqipërisë

Komisioni Europian duke u ndalur në vjedhjen e Bankës së Shqipërisë rekomandon të ruhet pavarësia e institucionit dhe të sigurohet funksionimi i plotë i saj.

Liria e Medias

Mes rekomandimeve flitet me tone kritike lidhur me lirinë e shprehjes dhe të mediave “Qeveria dështoi të vepronte sipas përparësive të përcaktuara. Të gjitha funksionet statutore të Autoritetit të Medias audiovizive duhet të rivendosen dhe pavarësia e tij të garantohet në praktikë”, theksohet në rekomandime.

5 prioritetet

Për Shqipërinë është përcaktuar qartë që në vendimet e mëparshme të Këshillit Europian, se vendi duhet të plotësojë 5 prioritetet që lidhen me luftën kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit, reformën e sistemit gjyqësor, administratën publike dhe mbrojtjen e të drejtave të njeriut, në mënyrë që të mund të nisin bisedimet për anëtarësim. Zyrtarë të lartë në Tiranë shpjegojnë se një hap i tillë do të mund të arrihet pas dy vitesh, nëse vendi do të dëshmojë një vizion të qartë për realizimin e reformave dhe nëse do të kapërcejë problemet e brendshme politike, të karakterizuara nga një tension i lartë dhe ndarje e thellë mes palëve.

Demokracia dhe sundimi i ligjit  

a) Qeveria

Qeveria ka treguar veprime konkrete dhe vullnetin politik të qëndrueshëm në fushën e reformave të lidhura me BE, duke mbuluar një gamë të gjerë çështjesh. Në nëntor, qeveria dhe forcat opozitare u bashkuan për të miratuar një rezolutë për integrimin në BE dhe kanë vazhduar për të mbështetur procesin që nga atëherë. Megjithatë, konsensusi i mëtejshëm është prekur nga një klimë në rritje dhe konfrontuese mes qeverisë dhe opozitës, të cilat shpesh kanë abstenuar nga puna parlamentare dhe, në korrik, opozita nisi një bojkot të parlamentit.

b) Kushtetuta

Në përgjithësi, zbatimi i Kushtetutës është mbështetur. Që kur qeveria e re mori detyrën, Gjykata Kushtetuese ka shqyrtuar shtatë padi të parashtruara nga opozita, një të paraqitur nga njësitë e qeverisjes vendore dhe një të paraqitur nga Presidenti. Katër raste kanë të bëjnë me funksionimin e institucioneve shtetërore. Implementimi i shpejtë i vendimeve të Gjykatës Kushtetuese është thelbësore.

c) Zgjedhjet

Duke u bazuar në progresin në zgjedhjet parlamentare të vitit 2013, Shqipëria ka nevojë për të zbatuar rekomandimet e misionit të OSBE / ODIHR për vëzhgim të zgjedhjeve, sidomos forcimin e pavarësisë së organeve të administratës zgjedhore, edhe përpara zgjedhjeve lokale të vitit 2015.

d) Parlamenti

Në nëntor, parlamenti me konsensus miratoi një rezolutë për integrimin evropian të Shqipërisë, miratuar një sërë masash të rëndësishme për integrimin në BE, kryesisht në sundimin e ligjit. Qeveria siguroi një shumicë të cilësuar në parlament 3/5 kur dy anëtarë të parlamentit (deputetëve) nga opozita vendosën të bashkohen me një nga grupet parlamentare të koalicionit të shumicës së. Integrimi në BE mbetet një prioritet të lartë për në parlament.

e) Sistemi i Drejtësisë

Trajnimi për gjyqtarët dhe stafin gjyqësor duhet të përmirësohet. Roli i Këshillit të Prokurorëve duhet të përforcohet. Qasje të plotë publike për të gjitha vendimet e gjykatës duhet të sigurohet pa vonesë. Kuadri rregullator për sistemin e zbatimit të përmbarimit privat duhet të përmirësohet. Masat duhet të merren për të përmirësuar dhe për të zvogëluar ngarkesën në Gjykatën e Lartë. Masa të mëtejshme janë të nevojshme për të siguruar që emërimi, promovimi dhe transferimi i gjyqtarëve janë të bazuar në mënyrë të qartë në merita dhe kriteret e tjera objektive. Procedura gjyqësore të shpejta dhe transparente duhet të sigurohen. Funksionimi i sistemit gjyqësor vazhdon të ndikohet nga politizimi, bashkëpunimi i dobët ndër-institucional, burimet e pamjaftueshme dhe puna e prapambetur. Statusi i Gjykatës së Lartë dhe procesi i emërimit të anëtarëve të saj të mbetet shqetësuese për sa i përket politizimit të mundshëm, për sa kohë që dispozitat përkatëse kushtetuese nuk janë ndryshuar. Sistemi disiplinor për magjistratët duhet të përmirësohet ndjeshëm, duke përfshirë një sistem më transparent dhe efikas të inspektimit. Korrupsioni në gjyqësor mbetet një shqetësim serioz.

Lufta ndaj Korrupsionit

Shqipëria ka ndërmarrë hapa të mëtejshme dhe ka treguar vullnet të vazhdueshëm politik për të parandaluar dhe luftuar korrupsionin. Raportimi, koordinimi i politikave dhe monitorimi në nivel qendror janë përmirësuar përmes emërimit të një Koordinatori Kombëtar Anti-Korrupsion dhe krijimin e një rrjeti të pikave të kontaktit anti-korrupsion në të gjitha ministritë e linjës. Ndryshime ligjore për adresimin e veprave të korrupsionit nga zyrtarët shtetërorë të nivelit të lartë janë miratuar. Shqipëria tani duhet të fokusohen në zbatimin e tyre. Strategjia dhe planet e veprimit anti-korrupsion 2014-20 mbetet për t’u miratuar. Burime të mjaftueshme, trajnimi dhe nevoja për një staf të specializuar duhet të sigurohen për të përmirësuar efikasitetin e hetimeve dhe për të zhvilluar një hetime bindëse, ndjekjeve penale dhe dënimeve në të gjitha nivelet.

Lufta ndaj Krimit të Organizuar

Krimi i organizuar mbetet një sfidë e konsiderueshme dhe Shqipëria duhet të shtojë përpjekjet e saj për të ndërtuar një histori të qëndrueshme të hetimeve, ndjekjeve penale dhe dënimeve në të gjitha fushat dhe në të gjitha nivelet. Shqipërisë ende i mungon një qasje gjithëpërfshirëse e përgjithshme strategjike ndaj krimit të organizuar në territorin e saj. Numri i konfiskimeve të aktiviteteve dhe dënimeve për pastrim parash penale duhet të rritet përmes përdorimit sistematik të hetimeve financiare. Trafikimi i qenieve njerëzore, qofshin ato ndërkombëtare apo të brendshme, mbetet një sfidë serioze, duke bërë thirrje për më shumë theks në një qasje të parandalimit, mbrojtjes dhe ndjekjes penale, si dhe përmirësimin e bashkëpunimit ndërkombëtar. Fushata për çrrënjosjen e kanabisit dhe lufta kundër trafikut të drogës, e cila mbetet një shqetësim serioz, duhet të zhvillohet më tej nëpërmjet bashkëpunimit ndërkombëtar dhe përdorimin proaktiv të mjeteve speciale të hetimit dhe vlerësimit të rrezikut.

 

BOX

Vendet e Rajonit, rezultatet e politikave për zgjerim

Mali i Zi- Gjatë vitit të kaluar ka ndërmarrë hapa të mëtejshëm në negociata. 12 kapituj janë hapur, dy janë mbyllur. Zbatimi i shtetit ligjor ka nisur. Rezultate janë të prekshme.

Serbia-Komisioni rekomandon ti japë Serbisë statusin kandidat me mirëkuptimin se Serbia do angazhohet në dialog me Kosovën. Serbia ka punuar në kriteret e anëtarësimit për të hapur negociatat. Këto kanë qene një pikë kthese për marrëdhëniet e BE me Serbinë. Serbia duhet të përmbushë prioritetet e reformave.

Maqedoni

Procesi i integrimit me Maqedoninë ka ngelur. Nevojitet të gjendet një zgjidhje e përbashkët për emrin. Qeveria dhe opozita duhet të marrin hapa për të rivendosur dialogun politik në parlament.

Shqipëria-

Negociatat duhet të hapen sapo vendi të ketë arritur një nivel të duhur. Progresi është penguar nga stanjacioni politik. Shqipëria ka bërë progres të mirë falë përmirësimit të dialogut mes qeverisë dhe opozitës. Është koha ti japim statusin e vendit kandidat me mirëkuptimin që Shqipëria do vazhdojë përpjekjet për të luftuar korrupsionin dhe krimin e organizuar. Shqipërisë ju dha statusi si njohje për përpjekjeve të reformave. Vendi duhet të vazhdojë të konsolidojë reformat dhe të fokusohet për të zgjidhur sfidat e integrimit në mënyrë të qëndrueshme dhe gjithë përfshirëse.

Kosova

Jam i kënaqur që Kosova jo vetëm po afrohet në rrugën kryesore, por po punohet për të forcuar pozicionin e saj në rrugën e integrimit. Inicimi i marrëveshjes së MSA-së me Kosovën është një hap i madh, dhe ajo duhet të përmbush disa detyrime mbi shtetin ligjor.

 Fyle: Në Shqipëri, shqetësuese situata politike, të zgjidhen problemet!

 Komisioneri Stefan Fyle gjatë prezantimit të progres raportit e ka vlerësuar atë si një hap të rëndësishëm për rrugën drejt BE-së dhe ka theksuar se, qeveria dhe opozita kanë përgjegjësi të përbashkët për arritje të pakthyeshme. “Dialog konstruktiv mes qeverisë dhe opozitës në parlament dhe bashkëpunim për reformat”. Këto janë dy prej rekomandimeve që KE i jep Shqipërisë, përmes raportit të ri të progresit që u publikua sot. Duke lexuar progres raportin për secilin nga vendet e rajonit të Ballkanit, Fyle tek Shqipëria, u ndal në çështjen e dialogut politik. Sipas Fyle, qeveria ka demonstruar vullnet për reformat, por shqetësuese mbetet situata politike në vend. “Shqipëria ka arritur statusin kandidat në qershor, njohje për reformat që ka arritur, qeveria ka demonstruar vullnet politik, për reformat që ka ndërmarrë me Bashkimin Europian. Operacione të suksesshme për luftën ndaj drogës, me rezultate impresiononte, angazhim për luftën ndaj krimit të organizuar. Por jemi të shqetësuar për klimën politikë, për bojkotin aktual nga opozita. Qeveria të sigurojë që opozita të ketë siguri për të performuar detyrën demokratike. Statusi kandidat ofron përgjegjësi dhe duhet parë si detyrë së shumti. Qeveria të demonstrojë tani se mund të çojë përpara reforma, ato në aspektin ligjor, administrativ dhe kjo të bëhet në mënyrë gjithëpërfshirëse nga ana politike”. Tek sfidat që presin vendet e rajonit që aspirojnë Bashkimin Europian, Fyle theksoi faktin se, ka pasur një trend, ku parti opozitare kanë bojkotuar punimet në parlament në shenjë proteste ndaj maxhorancës në këto vende. Sipas Fyle, zgjidhja për bojkotin vjen përmes komponentëve politikë. “Kemi nënvizuar rëndësinë në dialogun e spektrit politik brenda vendeve aspirante. Kemi nisur një sërë nivelesh të larta dialogu me ata. Sidoqoftë ka pasur një trend partish opozitare që kanë bojkotuar parlamentin dhe që nuk kanë marrë pjesë në punën demokratike. Bojkoti është një deklaratë e fortë politike, por nuk çon në një zgjidhje të problemit, zgjidhja është në dorë të disa komponentëve, në dorë të qeverisë që opozita të ketë mundësi të performojë fuqinë e saj politike dhe është në dorën e opozitës që japë këtë kontribut”. Më pas Fyle analizoi situatën në Serbi, Kosovë, Malin e Zi, Maqedoni etj..

“SOM” 2

Strategjia dhe planet e veprimit anti-korrupsion 2014-20 mbetet për t’u miratuar. Burime të mjaftueshme, trajnimi dhe nevoja për një staf të specializuar duhet të sigurohen për të përmirësuar efikasitetin e hetimeve dhe për të zhvilluar një hetime bindëse, ndjekjeve penale dhe dënimeve në të gjitha nivelet.