Shqetësimi midis myslimanëve për statusin hallall të vaksinës anti Covid-19

324
Sigal

Në tetor, diplomatët indonezianë dhe klerikët myslimanë zbritën nga një aeroplan në Kinë. Ndërsa diplomatët ishin atje për të përfunduar marrëveshjet për të siguruar që miliona doza vaksinash të mbërrinin te qytetarët indonezianë, klerikët kishin një shqetësim shumë të ndryshëm: Nëse vaksina COVID-19 ishte e lejueshme për përdorim sipas ligjit Islam.

Ndërsa kompanitë garojnë për të zhvilluar një vaksinë COVID-19 dhe vendet përpiqen të sigurojnë doza, pyetjet në lidhje me përdorimin e produkteve të derrit – të ndaluara nga disa grupe fetare – kanë ngritur shqetësime në lidhje me mundësinë e ndërprerjes së fushatave të imunizimit.

Xhelatina me origjinë derri është përdorur gjerësisht si një stabilizues për të siguruar që vaksinat të mbesin të sigurta dhe efektive gjatë ruajtjes dhe transportit. Disa kompani kanë punuar për vite me radhë për të zhvilluar vaksina pa mish derri: Kompania farmaceutike zvicerane Novartis ka prodhuar një vaksinë të meningjitit pa mish derri, ndërsa AJ Pharma me bazë në Saudite dhe Malajzi aktualisht po punon në një të tyren.

Por kërkesa, zinxhirët ekzistues të furnizimit, kostoja dhe afati më i shkurtër i ruajtjes së vaksinave që nuk përmbajnë xhelatinë derri do të thotë se përbërësi ka të ngjarë të vazhdojë të përdoret në shumicën e vaksinave për vite, tha Dr. Salman Waqar, sekretari i përgjithshëm i Shoqatës Mjekësore Britanike.

Zëdhënësit e Pfizer, Moderna dhe AstraZeneca kanë thënë se produktet e mishit të derrit nuk janë pjesë e vaksinave të tyre COVID-19. Por furnizimi i kufizuar dhe marrëveshjet paraekzistuese me vlerë miliona dollarë me kompani të tjera do të thotë që disa vende me popullsi të madhe myslimane, të tilla si Indonezia, do të marrin vaksina që nuk janë çertifikuar akoma pa xhelatinë.

Kjo paraqet një dilemë për komunitetet fetare, përfshirë hebrenjtë ortodoksë dhe myslimanët, ku konsumi i produkteve të mishit të derrit konsiderohet i papastër dhe i ndalohet zbatimi në mjekësi, tha ai.

“Ekziston një ndryshim mendimi midis studiuesve islam nëse merrni diçka si xhelatinë derri dhe e bëni atë të pësojë një transformim rigoroz kimik,” tha Waqar. “A konsiderohet akoma se është fetarisht e papastër që ju ta merrni?”

Konsensusi i shumicës nga debatet e kaluara mbi përdorimin e xhelatinës së derrit në vaksina është se është e lejueshme sipas ligjit Islam, pasi “dëm më i madh” do të ndodhte nëse vaksinat nuk do të përdoreshin, tha Dr. Harunor Rashid, një profesor i asociuar në Universitetin e Sidneit .

Ekziston një vlerësim i ngjashëm nga një konsensus i gjerë i udhëheqësve fetarë edhe në komunitetin hebre ortodoks.

“Sipas ligjit hebre, ndalimi për të ngrënë mish derri për të përdorur mish derri është i tillë vetëm kur është një mënyrë e natyrshme për ta ngrënë atë,” tha Rabini David Stav, kryetar i Tzohar, një organizatë rabinike në Izrael.

Nëse “injektohet në trup, jo (hahet) përmes gojës”, atëherë nuk ka “asnjë ndalim dhe asnjë problem, veçanërisht kur kemi shqetësime për sëmundjet”, tha ai.

Megjithatë ka pasur mendime të ndryshme për këtë çështje – disa me pasoja të rënda shëndetësore për Indonezinë, e cila ka popullsinë më të madhe myslimane në botë, rreth 225 milion.

Në vitin 2018, Këshilli Indonezian Ulema, organi klerik mysliman që lëshon vërtetime se një produkt është hallall, ose i lejueshëm sipas ligjit islamik, dekretoi që vaksinat e fruthit dhe rubeolës ishin “haram”, ose të paligjshme, për shkak të xhelatinës. Drejtuesit fetarë dhe të komunitetit filluan të nxisin prindërit të mos lejojnë që fëmijët e tyre të vaksinohen.

“Rastet e fruthit më pas u rritën, duke i dhënë Indonezisë shkallën e tretë më të lartë të fruthit në botë”, tha Rachel Howard, drejtoreshë e grupit të hulumtimit të tregut të kujdesit shëndetësor Partneriteti i Kërkimit.

Një dekret u lëshua më vonë nga organi klerik mysliman duke thënë se ishte e lejueshme për të marrë vaksinën, por tabutë kulturore ende çuan në vazhdim të niveleve të ulëta të vaksinimit, tha Howard.

“Studimet tona kanë zbuluar se disa myslimanë në Indonezi ndihen të pakëndshëm kur pranojnë vaksinat që përmbajnë këto përbërës”, edhe kur autoriteti mysliman lëshon udhëzime që i lejojnë ato, tha ajo.

Qeveritë kanë ndërmarrë hapa për të adresuar çështjen. Në Malajzi, ku statusi hallall i vaksinave është identifikuar si çështja më e madhe në mesin e prindërve myslimanë, janë miratuar ligje më të rrepta, kështu që prindërit duhet të vaksinojnë fëmijët e tyre ose të përballen me gjobitje dhe burgim. Në Pakistan, ku ka rënë besimi i vaksinave për arsye fetare dhe politike, prindërit janë burgosur për refuzimin e vaksinimit të fëmijëve të tyre kundër poliomelitit.

Por me hezitimin dhe dezinformimin në rritje të vaksinave që përhapet në të gjithë globin, përfshirë edhe në komunitetet fetare, Rashid tha se angazhimi i komunitetit është “absolutisht i nevojshëm”.

“Mund të jetë katastrofike,” nëse nuk ka angazhim të fortë të komunitetit nga qeveritë dhe punonjësit e kujdesit shëndetësor, tha ai.

Në Indonezi, qeveria ka thënë tashmë se do të përfshijë trupën klerike myslimane në procesin e prokurimit dhe certifikimit të vaksinave COVID-19.

“Komunikimi publik në lidhje me statusin hallall, çmimin, cilësinë dhe shpërndarjen duhet të jetë i përgatitur mirë,” tha Presidenti indonezian Joko Widodo në tetor.

Ndërsa ishin në Kinë në vjeshtë, klerikët indonezianë inspektuan objektet e Biotech të Sinovac të Kinës dhe provat klinike që përfshijnë rreth 1,620 vullnetarë janë gjithashtu duke u zhvilluar në Indonezi për vaksinat e kompanisë. Qeveria ka njoftuar disa marrëveshje të prokurimit të vaksinave COVID-19 me kompaninë që arrijnë në miliona doza.

Sinovac Biotech, si dhe kompanitë kineze Sinopharm dhe CanSino Biologics – që të gjitha kanë vaksina COVID-19 në provat klinike të fazave të vona dhe merren me shitjen e miliona dozave në të gjithë botën – nuk iu përgjigjën kërkesave të Associated Press për informacionin e përbërësve.

Në Kinë, asnjë prej vaksinave COVID-19 nuk është dhënë miratimi përfundimtar i tregut, por më shumë se 1 milion punonjës të kujdesit shëndetësor dhe të tjerët që janë konsideruar në rrezik të lartë të infektimit kanë marrë vaksina nën lejen e përdorimit emergjent. Kompanitë ende nuk kanë zbuluar se sa efektive janë vaksinat ose efektet e mundshme anësore.

Pakistani është prova klinike në fazën e vonë të vaksinës CanSino Biologics. Bangladeshi më parë kishte një marrëveshje me Sinovac Biotech për të kryer prova klinike në vend, por provat janë shtyrë për shkak të një mosmarrëveshje financimi. Të dy vendet kanë disa nga popullsitë më të mëdha myslimane në botë.

Ndërsa punonjësit e kujdesit shëndetësor në tokë në Indonezi janë ende kryesisht të angazhuar në përpjekjet për të përmbajtur virusin ndërsa numrat vazhdojnë të rriten, Waqar tha se përpjekjet e qeverisë për të siguruar indonezianët do të jenë thelbësore për një fushatë të suksesshme të imunizimit pasi vaksinat COVID-19 miratohen për përdorim.

Por, ai tha, kompanitë që prodhojnë vaksinat duhet të jenë gjithashtu pjesë e një shtrirje të tillë të komunitetit.

“Sa më shumë që të jenë transparente, aq më shumë të jenë të hapur dhe të sinqertë në lidhje me produktin e tyre, aq më shumë ka të ngjarë që komunitete që kanë besim në produkt, do të jenë në gjendje të kenë diskutime të informuara për atë që duan të bëjnë, ” tha ai.

“Sepse, në fund të fundit, është zgjedhja e individëve.”

Shkrimtarët e Associated Press Edna Tarigan në Xhakarta, Indonezi dhe Ilan Ben Zion në Jeruzalem kontribuan në këtë raport.