Suplementi “Pena Shqiptare” e datës 25.01.2016

    630
    Sigal

    Vllasova Musta

    K R E D O

    Ra dhe një gjethe
    Shkoi dhe një tjetër
    Koha gremiset në zgrip
    Malli për njerëz,
    Që po largohen
    Zemrën ma ndrydh
    E më pik.

    Iku kjo ditë
    Nesër mëngjesi
    Diell të ri do të sjellë!
    Ëndrrën do prek
    Lart do e ngre
    Si hark ylberi
    Në qiell.

    Jo, nuk e lë
    Jo, s´e pranoj
    Ditën pa tingull të tretet
    Dhe nëse s´ka
    Qoftë dhe një zë
    Vetë do shkumoj
    Gjithë detet!

    Në heshtje s´rri,
    Në heshtje s´rroj,
    Dritën e dua gjithkund!
    Për të, jam gati
    Malet t´i zgjoj,
    Gjëmimi të jetë
    Pafund!

    DITË DIMRI

    Mëngjes i ftohtë në këtë dimër
    Si e përgjumur erdhi dita,
    Edhe pse ende s´kemi borë
    E as mbi ujëra
    S´pati ngrica.

    Si m´u shpërfaqën këto pemë
    Si duar njerëzish të stërlashtë
    Sikur kërkojnë diçka në qiell,
    Me duart lart,
    Të gjitha bashkë?!

    Nuk kanë gjethe, s´kanë ngjyrë
    Vetëm një gri si e venitur,
    Por unë e di,
    Sa të ndërrojë stina
    Do bulëzojnë
    Për të rilindur.

    Ahere, degët, do kenë gjethe
    Do kenë ngjyrë, dhe cicërima
    Do derdhin tinguj gjithandej
    Sikur këndojnë dhjetëra
    Violina…

    NJË ËNDËRR

    Kërkoj një ëndërr,
    Kërkoj një ëndërr
    Ta prek, të zhytem e të mos dal
    Aty të mbetem,
    Le të mbytem
    Të ndjej si iki
    Dalngadalë!

    Kërkoj një ëndërr,
    Kërkoj një ëndërr
    Do ta gjej e do ta pres!
    Një ëndërr ndrin
    Një qiell të tërë,
    Një ëndërr rrit
    Një univers!

    Kërkoj një ëndërr,
    Kërkoj një ëndërr
    S´kërkoj qiri
    Apo një dritë
    Dua të kem një flakadan
    Që zgjon
    E ngjall
    Dhe perënditë!

    RELIKTE TË VOGLA, TË BOTËS SË MADHE

    Ruaj diku,
    Në shtëpinë time
    Një kutizë,
    Që mban dy gjëra të rralla,
    Ndër reliktet, që kam
    Me sende të shtrenjta,
    Janë dhe këto:
    Dy pupa të bardha.

    Me to,
    Ime bijë mësoi të ecë
    Rrëzohej ringrihej
    E nuk ndalej dot!
    Mes belbëzimash
    Si cicërimë
    Hapin mbështeti
    Sëpari mbi tokë!

    Si varkëza letre
    Këto pupa të bardha
    Të vogla, të vogla
    T´i mbash në pëllëmbë
    Prej tyre rrodhën
    Udhët e gjata
    Që globin e prekin
    Me hap e me
    Këmbë.

    ELEGJI PËR DASHURINË

    Ç´është kjo drithërimë
    Që vjen varg pas vargu
    Qiellit i them:
    Ulu!
    Tokës i them:
    Hapu!

    Ç´është kjo drithërimë
    Që troket troshitur
    Më përçarti stinët
    Veç një yll
    I ndritur!

    Ç´është kjo drithërimë
    Që gjumin ma prishi
    Natës i dha dritë
    Mjergullat
    I grisi!

    Ku ta gjej, ku mbeti
    E përpinë retë?
    Si një hënë e ngrirë
    Tretet
    Përmbi det…

    *********
    Basir Bushkashi

    NATË DIMRI

    Ulërijnë erërat nëpër natë,
    Si shpirtra të zinj të mbledhur bashkë.
    Zemëraku dimër vringëllin me shpatë…
    Zotëron gjithçka e shfryn përjashta.

    Dhe tund krifën e tij të bardhë,
    Si për të thënë: Mendoni pak!
    Mos harroni se unë kam ardhur
    Frelëshuar nga caku në cak.

    Shpezë e kafshë ndër guva, ndër pyje,
    Përcjellin acarin me drithërimë.
    Askush s`e ndjen, veç shpirtit të tyre
    Pushtimin e akullt me tërsëllimë.

    Si perandor që s`njeh të dytë
    Hijerëndë, madhështor:
    “Pushtetin tim s`ma merrni dot,
    Ç`dërdëllisni, mor, të gjorë”…

    Dhe shfryn tërbuar gjithë inate
    Me egërsinë e tij të plotë.
    E mardhur toka dridhet n`lëngatë
    E ëndërron pranverën mbushur lotë…

    Jep e merr toka me qiellin
    Nëpër mistere të paskaj…
    Është e pamundur t`ia ndalësh hovin
    Betejës dimërore me huqet e saj…

    KATJA, KATERINA
    Mbesës italiane

    Katja, Katerina
    Si zog në shtëpi
    Herë loz me një ketër
    Herë me një ari.

    Loz e loz e loz
    Në dhomë bën rrëmujë
    Pastaj merr një gotë
    Kukullave tu japë ujë…

    Zë e inatoset:
    Kukullat pse nuk pinë?!
    Pastaj e derdh gotën
    Lëmsh e bën shtëpinë.

    Eh, moj, Katja e vogël
    Kukull përmbi kukull,
    Kur ta njohësh botën,
    Nuk është aq e bukur…

    Plot njerëz përqark
    Porsi egërsira,
    Të keqen kanë në gjak,
    Errësuar nga smira…

    Me buzët e njoma
    M’puth e m’përqafon
    Gazi yt i çiltër
    Shpirtin ma bleron.

    Katja, Katerina!
    E gëzofsh fëmijërinë!
    Të pushtoftë e bukura,
    Viteve që do të vijnë…!

    BOTËN KAM PUSHTUAR

    Kur t’i zura ato gjinj,
    Mollë në kraharuar…
    Thashi t’i kpus, ti marr me vete
    Nga malli pushtuar…

    Ti u drodhe… u përdrodhe…
    Unë mollët në duar…
    Rrofsh, moj rrofsh, ç’më lumturove,
    Botën kam pushtuar…!

    AJO MBRËMJE VERE

    Ajo mbrëmje vere
    E ngrohtë mbet ngaherë…
    Viteve rinore
    Plot zjarr e potere…

    Krejt të drithëruar
    U shtrimë në lëndinë.
    Eh, në sa magjira…
    Prekëm dashurinë!

    Dhe heshti hëna
    Dhe zogjtë në gëmushë.
    Qielli na mbuloi
    Me yjet e prushtë…

    Vladimir Muça

    Fëmijëria ime

    Si gjethi i panjës në dyer pranvere,
    Plotë fruta pylli duarve gjakosur;
    Ujërave kaltëroshe, buzë Letinit
    Fishkëllej dhimbshëm, i brengosur.

    Mediton fëmijëria në krah ere mbetur
    Si fërgëllim e një lindjeje, perëndimi;
    Si një zog mbetur pendë ç’veshur
    Si rreze e dritës nga verbimi.

    Gurgullimat e ujit thellë shkëmbit
    Si Syri i Kaltër më tundon,
    Veç klithmë e tingullt e një sqepishe
    Me vjen nga larg si një Grifon.

    Një qiell i yjtë më zjenë në shpirt,
    Në zgrip të jetës ç’më thotë një solstic?
    Në Ostren, mbi shtëpinë e gjyshërve,
    Mbi mure të vjetër nuk ka më dritë.

    Përshpirtshëm më vjen fëminia ime
    Me dimra enigmash, dhoma vetmitare;
    Helmuar, vdekur nga viruse lajmesh,
    Si një dasmë e dehur fiseve cigane.

    Dridhet dritarja me menteshë të kalbur,
    Lotët ndjell fëmijëri e largët
    Pamje e varrezës dhimbshëm braktisur,
    Ndodhi e zymtë pas shtrëngatës.

    Veç kujtimet në eshtra enigme
    Zgjasin dorën, si drapër i një hëne
    Syri i zgjuar nga një ëndërr kozmike
    Ringjall shpirtin në prag të një gjëme.

    Ndryshoi faqe dynjaja

    Bobo ç’më zu belaja,
    Ndryshoi faqe dynjaja,
    Vajzë e komshiut sa një okë
    Mori rrugën për në Europë.

    Vajzë e parritur në pak muaj
    Na u martua me një të huaj.
    Plakë i rreshkur, tullac për fare
    Vegël ndryshkur në kandarë.

    Sy e vetull në të perënduar,
    Ah i ziu mend po luan!…
    Me sy e buzë rreshkur fare
    Tek shikon vajzën manare.

    Pa na erdhi në vit të ri
    Dhëndëri “i ri” në Shqipëri.
    Ish pisqollë në të vërteti
    Nga ato që si mban vendi.

    E derdhi paranë lumë
    Mbi defin me buzët shkumë,
    Me sytë në të perënduar
    Korrozi, krejt i verbuar.

    Tromaksi gra e fëmijë
    – Ç’na gjeti moj grua tani!…
    Tha Shaqo komshiu ynë
    – Na prishi mor burrë krushqinë.

    Se dija kaq lodhur për fare,
    E të mos ngrejë një koqe kandarë.
    E hoqi Sanija vajzën mënjanë
    – Ç’na bëre moj bijë, lemerise dynjanë!…

    Ti ishe më e bukra në fshat
    Vajte dhe more këtë plakë sakat
    Nuk gjeje dot një burrë tjetër
    “Kandarin mos të na e kishte të vjetër”?…

    – Nënë! Jetoj në perëndim, në kohë tjetër
    Harroje tëndën kohë, ajo ishte e vjetër.
    Le të jetë dyfeku dhe “kandari” i metë
    Un dua para dhe salltanet në jetë.

    Shiko si jargaviten ish shoqet lozonjare
    Sytë shqyejnë djemtë hipur mbi gardhe
    – Bah! Na u prish bota tha Shaqo mavrija,
    U tundën themelet më zuri shtëpia
    ************************************
    Enrieta Sina, shkrimtare
    TË ANALIZOSH NË PRIZMIN PSIKOANALIST, FILOZOFIK DHE SOCIAL ZHVILLIMIN BASHKËKOHOR

    – RRETH LIBRIT “FILOZOFIA E MARRËZISË”, e shkrimtarit BASHKIM ABAZI

    Kushdo që do të mbante në dorë dhe do të lexonte librin “FILOZOFIA E MARRËZISË”, nuk do të shkëputej lehtë prej tij. Një hyrje e plotë metaforike dhe një zhvillim analitik që të sugjeron të mbash pranë fjalorin filozofik për të arritur të kuptosh atë që autori kërkon të përcjellë me aq kulturë e kurajo, shqetësimet e kohës. Një hyrje e mrekullueshme metaforike në figurën e qyqes dhe një trajtim kompozicional me tema e nën tema, ide dhe nën idetë, mesazhe dhe opsione për të djeshmen, të sotmen dhe të ardhmen. I lodhur duke u mbajtur pas shkopit të pleqërisë, i Pari i Miletit hodhi me të shpejtë hapat e vështira dhe u mbështet tek parvazi i Dritares së Madhe. Jashtë ishte një gjysmerrësirë e trazuar. Veshi i stërvitur nuk i gaboi. Qyqja përsëriti refrenin me një interval të saktë:Ku-ku-ku…Si arritëm deri këtu.?Përse nuk habitem?.Është vetëm një faqe libri që do të përcjellë deri në fund të tij filozofinë e humbjes dhe të zhvillimit, përfshirë në të, individin, moralin, përpjekjet kundër ekzistencës së injorancës. Filozofia e marrëzisë, lajthitja e mendimit mbi bazën e instinkteve dhe neurozave si dhe kurimi i shpirtit, më shumë se sa çështje të mosbesimit apo kundërshtimit janë aspekte të Filozofisë dhe Psikanalizës. Kisha lexuar ndër vite pzikoanalistin që i reziston kohërave dhe na dikton progres, duke analizuar Humbjen Zigmund Frojd dhe psikoanaliztë të tjerë më pak të njohur dhe në këtë libër ndala me të njëjtin përkushtim dhe vëmendje për të gjetur risi të reja të përshtatshme për psikologjinë dhe filozofinë bashkëkohore dhe në shoqërinë tonë. Marrëzia dhe lajthitja janë sjellje dhe veprime prej të çmenduri, jashtë standardit etik në kundërshtim të plotë me arsyen njerëzore, na thotë autori. Dhe kjo përballur me realitetin bën që të qëndrosh të analizosh dhe të kërkosh atë që autori do ta shtjellojë në faqet në vijim të këtij libri, studimor, filozofik dhe psikoanalitik shumë të duhur për të gjithë. Individi dhe morali trajtohet me dimensione të vërtetësuara. Ku është bukuria e premtuar?Sinjalin e parë e jep ëndrra e mbajtur brenda kufizave të shtrënguara të shpirtit. Vetëm në pragun e vdekjes apo të një brenge të madhe, ëndrra shfaqet sunduese dhe e dikton shpirtin drejt altarit të rrëfimit. Ç’kam bërë, sa keq dhe sa mirë!Në ikje e sipër asgjë nuk pranohet të mbartet në botën e ëndërrimeve ende të pajetuara. Këtu nxjerr kokë filozofia morale. Duke rrëfyer para lexuesit diçka të përjetuar, autori tregon se si ndjellakeqësit, komunistë të rinovuar në Demokraci, servilë të destinuar për shërbesa, vendosin me vetëdije hakmarrëse ngujimin në kornizat e varfërisë, vetëm e vetëm për të kënaqur shijet e një morali të tjetërsuar me atë të Djallit. Të mjerët!Kanë harruar legjitimitetin e së drejtës dhe të së vërtetës. Por, tek njeriu me logjikë dhe me moral, të mos harrojmë për asnjë çast këtë radhitje të skalitur nga mendjendriturit-ekzistenca nuk e humbet asnjëherë arsyen. Mënyra kompozicionale se si i rendit autori esetë dhe mesazhet filozofike dhe psikoanalitike të tërheqin si me magnet për të zbuluar vetveten dhe enigmat e secilit prej nesh. Duke qenë një studiues i thelluar i filozofëve dhe psikoanalistëve të shumtë , autori përcjell tablo të së vërtetës dhe të pavërtetës bashkëkohore, të së mirës dhe të keqes, të mjerimit dhe të mundësive të zhvillimit duke vënë theksin në atë se askush nuk mund të pretendojë, ekzistencën e pashëmtuar dhe të pagjymtuar të qenies së merituar. Shpirti është koncept logjik i panjohur dhe brenda misterit. Për paraqitjen e funksioneve logjike të mendimit dhe varësinë e produkteve të arsyetuara ka një kufi, deri aty ku ato lejojnë aftësinë e përllogaritjes së vlerës dhe hapësirës për të thelluar më tej procesin e njohjes. Individi është i koklavitur bashkë me fatin social e politik. Arsyetimi i fatit kolektiv, ideja e përfitimit nga përvoja evropiane, aziatike dhe perëndimore, krijoji jo pak boshllëqe për shkak të shpirtit të pakultivuar mes nesh. Dinjiteti politik dhe autoriteti i individit janë të realizueshëm, në balancë me vlerat dhe kontributet sociale. Natyra, shkaqet, pasojat dhe qëllimi i qeverisjes përbëjnë thelbin semantik të filozofisë politike. Sferat e jetës nuk duhen cenuar apo i prekur nga politika. Tek kapitulli kryesor i këtij libri, “Marrëzia” janë të shtjelluara me një frymë transparente analitike probleme aq aktuale. Morali i katërpjesës. Morali shfaqet kërcënues:presion për politikën, frikë ndaj shoqërisë, korrupsion dhe kapje të instrumenteve të sigurisë dhe ligjit, paralizë të sipërmarrjes ekonomike dhe jetës së përditshme. Në secilin paragraf duhet të ndalesh dhe të analizosh qetësisht atë çfarë do të thotë autori me gjuhën e një fjalori filozofik. Duke u ndalur në filozofin Deni Didro autori na thotë:”Problemi i vërtetë i Didro dhe i kohës ishte demonstrimi i ndjenjave të vërteta; të dish të luash rolin për ta bërë atë sa më prekës për publikun. Këtu brenda mureve kufizues të referencës filozofike, mundohemi ta gjejmë sa më të plotë e të stërholluar fjalën dhe shkrimin, me tre dimensionalitetine tij: E para është tradicionalja, e dyta shkencorja dhe e treta modernja. Krijuesi, vazhdon autori i ka përjashtuar disa cilësi të ekzistencës hyjnore: përjetësia, përsosmëria, mbinatyrshmëria, gjithëfuqishmëria tek njerëzorja. Drejtësia në mendim, e barazuar me të vërtetën, bëhen objekt i debateve të dobishme kur korniza metodologjike e ligjësive apo rregullave të përgjithshme respektojnë interesat dhe shëndetin e shoqërisë. Edukata për tu shfaqur në mendim është unifikimi i shpirtit të trashëguar me vlerat e besueshme të mjedisit social. Autori kalon tek konkretja në vend. Çfarë duhet të ndryshojë në sistemin e drejtësisë: mentaliteti, legjitimiteti politik, instrumentet e kontrollit, profesionalizmi kundër injorancës dhe idhujtarisë, financë e pavarur e prokurorisë, paga unifikuese me rajonin, pavarësia, decentralizimi i prokurorisë apo rishqyrtimi paraprak i ligjeve me shumicë…Bazamentet e dijes janë ato që ngjisin shkallët e zhvillimit. Aftësia për të gjykuar rreket ndaj dallueshmërisë midis të mirës dhe të keqes. Përmirësimi i fatit të njerëzve është i vetmi objektiv i ligjshëm i shkencës dhe filozofisë. Në fillesë dhe në fund të gjithë kërkojnë të dinë arsyet e kushtëzimit të ekzistencës së tyre. Analiza logjike e njohjes shpirtërore nuk kufizohet vetëm në zhvillimin e proceseve psikologjike të ndjenjave por në studimin e kushteve që krijojnë strukturë autoritare dhe humane të karakterit individual. Një kapitull me mjaft interes është ai i titulluar:”Kujdesi për jetën!Në këtë kapitull autori përcjellë shqetësimet financiare dhe ato social-psikologjike. Qartësia e mendimit për t’u dhënë të vërtetën banorëve të planetit nuk përkon me vijueshmërinë e pashmangshme të progresit moral dhe intelektual. Midis tyre endet dukshëm misteri. Në një sfond historik, modelet dhe sistemet përjetojnë krizën. E endur midis një estetizmi moral dhe filozofik, dija e kohës i dha vetes atributet e kritikës, marrëzisë dhe madhështisë. Më shumë se sa i pëlqyeshëm, modeli i demokracisë u prezantua i virtytshëm, me vlera dhe standarde duke kërkuar të jap më shumë domosdoshmërinë për jetën dhe shëndetin e shoqërisë. Në nëntor të vitit 2012 në Tempullin e Ligjit, sekretarja e shtetit amerikan H.Klinton deklaron me kënaqësi të pafshehur: “Nëse dëshironi të shikoni një demokraci në veprim, shkoni në Shqipëri. Në një tjetër nënkapitull”. Të jetosh nuk është e lehtë, Sokrati mbetet filozofi i pashmangshëm, sepse artikuloi pritjen jetësore të gjetjes së modelit të dobishëm. Kuptimi për jetën rrok më shumë se sa një kornizë të rëndësishme të mendimit. Mjaft traktate filozofike i kanë shërbyer iluminizmit dhe kanë hedhur idetë e gjetjes më të mirë për t’i shpalosur të plota sigurinë dhe mirëqenien, lirinë ekonomike, drejtësinë sociale, të drejtat e individit dhe të grupit. Tek kultura e popujve, shteti, diplomacia zyrtare dhe politika gjejnë pa as më të voglin dyshim elementet më të fuqishëm të përbashkëta dhe lidhjet më të forta për të realizuar legjitimitetin e proceseve integruese për jetën dhe sigurinë ndaj ekzistencës së pritshme.

    *************************************************************
    Ermelinda Pashaj

    Shpresa, meteori që përflak fjalorin e dhimbjes së përditshmërisë
    Flutura e harresës përplasi flatrat, duke përhapur pluhurin e trishtimit në oazin ku fle ëndrra. U bënë muaj që zgjoj mëngjese nën refrene lutjesh të përsëritura… Si perëndi që respektohet ekstremisht, iu gjunjëzova ëndrrës, ku mbi qepalla të rënda mbështetet butësisht. Një qiri ndez për kohën vrastare ku sëmbon jeta…. Dita ra martire e ëndrrave, përthyer diagonalisht në mbështetje kotësore. Shikime verbuese mbi muzgun e xhamtë, në shtigjet ku ëndrra i tejkalon përmasat jetësore. Pentagramit qiellor, notat ngjyrosin melodinë ndjellëse te fletës së verdhë. Sa dhimbje kaluan, kalendari i di… Shpresa nuk i humbi shpresat duke e mbytur ëndrrën, por mbeti meteori që përflak fjalorin e dhimbjes së përditshmërisë. Qëndresë heroike mbi rrebeshe stuhish… Dhe ja ku sot, jemi të tre. Unë, shpresa dhe ëndrra… Silueta hapi dritaret e shpirtit ku aureola strehonte dëshirat e mbytura nga shpërfytyrime drejtësish. Start përndritje me farin xixëllues ku tik-taket pulsuese marrin trajtë dhe formë drithëruese. Shfaqet një blic hënor në vagonin e fundit të kohës ku priste përshpirtjen një adaptim njerëzor. Pluhuri, ku kyçur mbante dëshirat, u zhduk si re nëpër qiell. Krahëhapur horizontit përqafoj jetën diell… Koloritet si shtojzovalle rreth meje më ftojnë në vallëzim. E di… nëse ke shpresë dhe një ëndërr, ia vlen të frymosh në jetë për këtë qëllim.

    **************
    Izmir Todaj 

    – TI DHE SHIU
    U bënë ditë pa të shkruar,
    Dhe besomë, malli më këput.
    Ndonjëherë them:- Duhet harruar;
    Por harrimi m’bën me vujt.
    Naj herë them:- Pranoje vuajtjen,
    Se do ta kesh mikesh në jetë.
    E naj herë them:- Shporre lutjen,
    Për një dashuri që s’të përket.
    Naj herë them:- Duhet ta pres,
    Derisa mendimet t’i qartësoj.
    E naj here them:- Kjo është më keq;
    Karma atë do ta shkatërroj.
    Ja kështu, unë flas me vetën
    Kur më këput malli për ty,
    E marr lapsin dhe mbushi fletën
    Nën melodinë që m’dhuron ky shi.
    U bënë ditë pa të shkruar,
    Dhe besomë, malli më tret;
    Kur shikoj çatinë duke pikuar
    Brenda dhomës time të shkretë.
    U bënë ditë pa të shkruar,
    U bënë javë pa të parë,
    Ndonëse dua për të t’harruar,
    S’të harron ky shpirt i vrarë.
    ************************
    Xhensila Mirashi

    – ME DASHT’
    Me dashtë asht art ?
    E me kanë art, artist duhet me le ?
    E me le artist, kurrkush artin s’po ta kuptojke.
    Me dashtë’ asht luftë’ ?
    E në luftë’ shigjetar i mir’ duhesh me kanë !
    Shigjetën bash n’loçkë t’zemrës me e lanë.
    Me dasht’ asht me u tranu ?
    Me u tranu krejt…
    Syni me pa Hanë e Diell t’përqafum.
    Me pa borë t’përflakun n’zjarr.
    **********************
    Greta Çullhaj

    – Nisu nga “Ti”

    Ti fal… Falja fisnikëron shpirtin. Fal heshtjen kur kërkove zhurmësi. Fal mjerimin kur kërkove dashuri. Fal fjalën që të lëndoi. Fal veprimin që të dëshpëroi.
    Ti hesht… Heshtja tregon mature. Hesht kur s’ke asgjë për të thënë. Hesht kur je larg nga ” e thëna në të bërë “. Hesht kur fjala s’të vlerësohet. Hesht që mendimi yt të thellohet.
    Ti fol… Ti thuaj ” Të dua ” Ti thuaj ” Faleminderit ” Fol me veten për veten dhe jo për të tjerë. Fol dhe në minutat e tua më të errëta. Shprehe shpirtin tënd me fjalë. Nëse lëndon ti thuaj ” Më fal “.
    Ti dhuro… Dhuro dashuri pa e pritur në këmbim. Dhuro një vakt ushqim.
    Ti lufto… Lufto me veten për veten për tu bërë më i mirë. Lufto dhe kur jeta është e vështirë.
    Ti buzëqesh… Buzëqesh pas lotëve të rënë. Buzëqesh dhe kur s’ke motiv. Buzëqesh se pas shiut dielli lind sërish.
    Ti shpreso… Shpresën kurrë mos e humb. Shpresa të keqen një ditë e mund.
    Kështu bëj unë. Kështu bëj dhe ti. Për njerëz më të mire. Nisu nga TI.
    *******************
    Xheni Kapllani
    –Gështenjë

    Kërcëllin acari
    Ma fort se dhamt e mia
    Vjellun ka era tërbimin e saj
    Plasaritës deri n’deje ,
    Dimrue po kam unë në strofullën time
    Kallama akullin prej lotëve ,
    Ushqye në vatër
    Me ndjenjën e bame thërrime .
    Shoh hijen tanë në at’ mur të plasaritun
    A ti je babë ? S’vonove dhe më erdhe ?
    Çpaske sjell o bab ? A gështenja a ?
    Apo thjesht gështenjat e dimrit të shku te sollën ty ?
    Fryn o bab jashtë
    E unë përmallim po shqepem tu i hëngër ,
    e buke me nostalgji gështenje ly .
    Se nuk është’ ma vjeshtë’
    Siç qe dikur
    Atëherë kur shiu kërciste me nge
    Qanim dhe atëherë’ ma shumë se kurrë
    Por, ma pak se tashti
    Shumë më pak
    Se me nostalgji qemë mbuluar
    E tash që kjo batanije m’ka ma mbet mu, rreckë e vjetër
    Hajde o babë se jam t’u fërgëllu !
    Po ti nuk vjen…
    Dhe unë pjek gështenja
    Dhe unë pjek kujtime
    Në zjarrmin e shpirtit tem.

    Milazim F. KADRIU

    PLISI

    Plisi
    Është lashtësia jonë
    Është gjuha jonë
    Është historia jonë.

    Duke ruajtur plisin
    Ruajmë kujtimet për të parët tanë
    Ruajmë kujtimet për babën,
    Gjyshin,…të gjithë me radhë.

    Që nga ilirët e pellazgët
    Plisi brez pas brezi
    Qëndroi me shumë krenari
    Si kala madhështore.

    Mbulesë tradicionale
    Në kokat shqiptare
    Plisi dhe Flamuri
    Janë komb e fe për ne!

    Në të gjitha kohët
    Trimat me shumë krenari
    E bartën nëpër beteja
    Bashkë me Flamurin Kuq e Zi.

    Plisin tonë të bardhë
    Do ta bartim gjithmonë
    Gjersa të ketë
    Shqipëri e shqiptar!

    FLAKË VULLKANI PËR LIRI
    ( Adem Demaçit )
    Akrostik

    Baca qysh i ri ngriti zërin për liri
    As s’u tretë e as nuk humbi
    Cijatje gjarpërinjsh silleshin rreth tij
    Ëndrrën e kamotshme e bëri realitet
    Simbol qëndrese mbeti për jetë

    Atdheun e kishte mbi të gjitha
    Digjej si qiriri, që të tjerëve tu bëjë dritë
    Edhe pse 28 vite kaloi në burg
    Mbeti mendje e lirë

    Duroi shumë dhe kurrë s’u nënshtrua
    Edhe para egërsirave kokën lart, në sy duke i shikua
    Me ditë, muaj e vite pa mbarim
    Ai gjithmonë eci vertikalisht
    Çlirimin e vendit herët e projektoi
    Ishte dhe mbeti flakë vullkani për liri
    Të gjitha tokat shqiptare, një Shqipëri!

    YJET E KOSOVËS QË NUK SHUHEN KURRË

    (Kushtuar Jusuf dhe Bardhosh Gërvallës dhe Kadri Zekës)

    Ju zgjodhët vetëm një rrugë
    U flijuat për Kosovë – Përherë bëni Dritë
    Simbole përjetësie do tu kemi gjithnjë
    U vrau dora gjakatare e Serbisë
    Fjala dhe vepra juaj mbeti në histori

    Kush ju vrau iu thaftë dora
    Atdheun ende nuk e bëmë si ju deshët
    Duhet hequr robërinë thatë, vendi meriton LIRINË!
    Rinia shqiptare lirinë solli por ende ka punë
    Ishit dhe gjithmonë do jeni mes nesh

    Betimi juaj ishte i qartë
    Askush s´mund t´na ndalë,vetën kombit ia kemi falë
    Rrugës tejet të mundimshme shkuat, ne ju pasojmë
    Dhe prapë rritemi,dhe prapë luftojmë
    O ka Nënëlokja Sokola prapë Kosovës Zot për t´i dalë
    Shtriga famëkeqe këtu më kurrë s’ka për të ardhur

    **************************
    LULJETA PASHOLLARI
    UNË E DI QË TI MË DO…

    Zemrën e plagosur askush nuk ma ngroh,
    Vetëm ti, i dashur, në hapësirën bosh,
    S’e paskam ditur sa mirë më ke edukuar,
    Erdha te ty e vogël, s’më le për të gabuar.

    Mësimet e tua, i kam vënë në jetë përherë,
    Po për jetën time pse s’mendove njëherë?
    Fëmijët u rritën, në çerdhet e tyre cicërojnë,
    Kafazi im ka mbetur pa ty përgjithmonë…

    Ditët ikin, muajt dhe vitet fluturojnë,
    Zemra ime dhe ndjenjat ty të kërkojnë.
    Unë e di që ti më do, këtë unë mirë e di,
    Po detyrën që të lashë mbaroje në dashuri.

    Dashuria jote e zjarrtë me djeg si vullkan,
    Afrohu, i dashur, të të kem gjithmonë pranë,
    Nga kjo botë mizore, dua të më shpëtosh,
    Se njerëzit janë bërë ujqër dua të më mbrosh.

    Kur këto vargje të lexosh, s’dua lotë në sy,
    Dashuria jonë të jetojë gjer në përjetësi.
    Mbase jam e lodhur e ty te kërkoj gjithmonë
    Të më shtrëngosh fort, të ndezim zjarrin tonë.

    .Ç’SHEMBULL DO JAPIM TEK BREZI QË VJEN…

    Ike shumë larg, por prej meje s’largohesh,
    Unë çdo ditë end për ty pëlhurën e bardhë.
    Zemrat tona më shumë po dashurohen,
    Stërkala vullkani shpërthejnë në çdo skaj.

    Ik, po kokën pas mos kthe në këtë katrahurë,
    Kur në piedestal të pamoralshmen po ngrenë.
    Minat i kanë venë gjithë artit në çdo punë,
    Nuk di ç’shembull do japim te brezi që vjen.

    Lexoja dhe syve të mi nuk po u besoja
    Thashë mos vallë jam qorruar, o miqtë e mi,
    Apo mos në shkrim janë ngatërruar shkronjat,
    ose numri i syzeve më është ndryshuar tani?…

    S’ka si vendi ynë por duhet te ndryshojë,
    Si të merren pushtetarët me punët bosh,
    Ne presim shumë punë nga ata, jo vetëm gojë,
    Dhe të krekosen nëpër ekrane si gjelkokosh…

    Të mori lumi, o vendi im, si arritëm në këtë pikë?
    Ah, sikur të frynte një tajfun, e mbeturinat t’i tresë.
    Në vend të forcojmë familjet, divorcet rriten përditë,
    Shoqëria u kalb, mes të gjallëve që jetojnë me ves.

    Larg dua të degdisem e veshët t’i zë me pambuk,
    Të jetoj në planet tjetër, mos dëgjoj çudira të tilla.
    Hallet që kemi si komb, s’i zgjidhim dot me të butë,
    Se janë shtuar sherret dhe hajdutët ndërtojnë vila…

    ****************
    POEZIA E NXJERRË NGA DHIMBJA NJERËZORE


    Gëzim Llojdia

    1.
    Nëse lexon poezinë e autorit Dalan Luzaj nuk ke nevojë të vërtitesh rreth qëllimit për të cilën autori shkruan në vëllimin e fundit poetik:”’Vargje që udhëtojnë”.Poezia e nxjerr prej dhimbjes njerëzore është si mushti,produkti që del nga shtrydhja e rrushit që prodhon dhe të ëmblën verë. Poezia e autorit D.Luzajt dhe e krijuesve e të tjerë ,që kanë dalë të traumatizuar prej diktaturës së një shteti është dhimbje,pasqyrë e saj dhe nëse ajo nuk shfaq ndenja prej të cilës rrodhi nuk është në të vërtetë poezi. Unë e di se mjaftë prej strofave të poezisë së Dalan Luzaj janë ndjenjat e tij të lënduara, kur askush nuk ka mundur dot ta ndihmojë në kohët e trazuara .Shqipëria pas luftës së dytë botërore ishte protagoniste e një regjimi të ashpër klasor ku dhimbja njerëzore mori mjaftë nga jetët. Horizonti ishte një sistem i frikshëm i luftës së brendshëm dhe të jashtme. Dalan Luzi shprehet se pas këtij rrënimi,pra rrëzimi i mureve të diktaturës,shpërthyen ndjenjat emocionet, që u pasqyruan në veprime dhe dëshira të shprehura gjithandej. Mes mijëra librash,krijimesh të zhanreve të ndryshme,si një pikë uji,rinisa të shkruaj edhe unë poezinë time të cilën pata nisur herët,por që u struk në thellësi të ndërgjegjes sime prej dukurisë më barbare,të ashtuquajturës:Lufta e klasave’,që çuditi botën. Këto janë ndjenja, që ne të gjithë i kemi në jetë tonë diku ose në një tjetër çast . Në shumicën e herëve ne fshehin këto ndjenja dhe përpiqemi të bëjnë të dukemi sikur ne jemi të lumtur. Unë gjykoj se ne të gjithë mund të shohim këto se jetët tona janë bërë nga veprimet në jetën tonë. Mirë apo e keqe do të ndodhë. Pra si dhe qysh shqyrtohet që ju nuk hapët zemrat tuaja për të sëmurët dhe të varfrit dhe tu tregojmë se ne i kuptojmë problemet e tyre në këtë jetë. Dhimbje në jetën time në kohë është aq e thellë kjo më bën të ndihem sikur nuk mund të lëviz. Diktatura ishte në të vërtet një makinë e çmendur. Dhe emocionet, që sjell një poezi nuk është vetëm në lidhje me autorin,por kjo është një pjesë e të gjithë njerëzimit. Një koleksion e poezive origjinale që kanë të bëjnë me temën e dhimbjes është shkruar me aq pasion, në çdo fjalë dhe rimë. Dhimbshëm poezia nga poeti- që i cili kanë derdhur përvojën e tyre dhe formulohen çdo ndjenjë me një ndjenjë të thellë të mallit. Poezi për dhimbje ndodh kur zemra mund të konsumojnë më shumë dhimbjen, dhe poezi të tilla të dhimbshme bëhen kryevepra. Poezi për dhimbjen. Ajo ishte vetëm një plumb. Një plumb që ndryshoi gjithçka që e bëri tokën me lot në një mijë, milion lotët që rrëshqasin menjëherë në mijëra zemrat të mbushur me pikëllimin të palodhshme. Duke përjetuar poezitë e ndjera të nxjerra nga vëllimi ’Vargje që udhëtojnë” të poetit shqiptaro-amerikan Dalan Luzajt po hedh disa fjalë poetike :Në detin e heshtjes, është një mbeturinë e së vërtetës se thelbi, mbretëron zemrën. Një luftë në heshtje të qëndrueshme, e një kujtim i vetëm, me një ndjenjë intensive. Qielli ka u kthye ngjyra ishte e kuqe; Megjithatë ndjenjat në zemrën time nuk janë të vdekura. Dielli është gati të rritet. Unë nuk mund të harroj ato sy të bukur,ngase edhe unë njeri isha dhe sytë kullosnin lehtë përmbi atë bukuri femërore. Unë kam qenë i fortë, siç kam menduar se kjo do të jetë. E vërteta nuk mund të çlirohet. E vërteta është lider i vetëm për të përkulesh para. Dhe lutu:I nderuar Zoti më ke mbajtur nga rreziku. Më ruante nga e keqja. Më mbaj nga mëkati i nderuar Zoti im,më vunë zjarrin në zemrën time. I nderuar Zoti im, kaloje frymën tënde në fytyrën time, më ruaj nga djalli,kështu që unë mund të bërtas në paqe.
    2.
    Dalan Luzaj u formua si poet ,vetëm kur muret e herëta ranë në dhjetorin e rinisë. Poetët janë rebelë për një arsye kryesore, e cila është absolutisht thelbësore: është gjuha e tyre , më e rëndë se shpata dhe që vret më tepër se pushka. Letërsia që kishte lexuar D.Luzaj dhe të tjerë ishin një farë soji me atë çfarë shkruante Vid,(Universiteti i Mariborit,Slloveni) se:Pas revolucionit të tetorit në Rusi, qeveria sovjetike ka filluar zbatimin e një ideologjie të re të quajtur “realizëm socialist” si standard zyrtar për artin dhe letërsinë. Sipas propagandës së re ideologjike, vepra letrare duhej të lartësoj përmirësimin e jetesës për shoqërinë komuniste në Bashkimin Sovjetik, për të rritur punëtorin e përbashkët duke paraqitur jetën e tij, të punës, dhe rekreacion si të admirueshme, si dhe për të paraqitur një pamje negative të mjerueshme nga jeta e punëtorëve dhe fshatarëve në vendet kapitaliste. Me fjalë të tjera, qëllimi i saj ishte për të edukuar njerëzit në qëllimet dhe kuptimin e komunizmit. Art i prodhuar sipas realizmit socialist është dashur të jetë realist, optimist, dhe heroik. Praktika e saj është shënuar me respektimin rigoroz ndaj doktrinës partiake dhe të teknikave konvencionale të realizmit. Nën udhëheqjen e Stalinit, shkrimtarët shërbyen si “inxhinierë të shpirtrave njerëzore” dhe romanet e prodhuara, tregime, artikuj, editorialeve, kritikat, dhe satirat brenda një kornize të kufizuar në të cilën ata u përpoqën ta lavdërojnë shoqërinë Sovjetik dhe socializmin. Kështu ngjau edhe te ne gjithsesi kjo ishte formulë për gjithë vendet që kishin aspiruar socializmin. Dalan Luzaj edhe por të kishte kërkuar të bëhej poet në atë kohë askush nuk do ta merrte parasysh ngase ai mund të shkruante të hiqte mënjan kohë të vyera dhe nga produkti i shpirtit të tij të prodhoheshin vlera të vërteta, që do të zhvillonin këtë impuls personal dhe emocional ,mirëpo ky produkt shpirtëror ,mund të merrej pothuajse në drejtim të kundërt ajo e një përdorimi krijues që të vuajnë vetë,nga produkti i tij si instrument i luftë së klasave,nga biografia e të atit ,një filozof me përmasa botërore dhe i vlerësuar nga president të disa shteteve. Ndonjëherë jeta vë njerëzit në situata ku zgjedhja është e qartë: ose për të jetuar në paqe me veten e tij, ose për të negociuar një jetë më të mirë kompromentuar me ndërgjegjen e tyre shkruan, Héctor R. Romero për Raúl Riveron. Edhe rasti i Dalan Luzaj ngjet duke zgjedhur si alternativë,do të flas koha edhe pse koha priti dhimbshëm më gjatë se kurrë për tu shfaqur si poet në moshën e tij të tretë një kohëzgjatje të tillë ka është gdhendur shkrimet në lëkurën e shpirtit, duke pritur shuarjen e diellit të Atlantidës në akujt e jugut. Vet autori për këtë periudhë shkruan:Kur komunizmi dha shpirt i sëmurë ne shtratin rus, ishte rrjedhoje edhe për lindjen e mbarë, që kanceri i kuq s gjeti me gjak te ushqehej gjer te ne. Pas këtij rrënimi, shpërthyen ndjenja e emocione që u pasqyruan ne veprime dhe ne dëshira te shprehura gjithandej. Mes mijëra librash, krijimesh te zhanreve te ndryshme, si një pike ujë, rinisa te shkruaj edhe unë poezinë time, të cilën e pata nisur herët, por qe u struk në thellësi të ndërgjegjes sime prej dukurisë me barbare, të ashtuquajturës “lufta e klasave”që çuditi boten. E fillova herët me shprese se do thosha fjalën me zjarrin e shpirtit, me bukurinë dhe sinqeritetin e çdo te riu, por koha tha diçka tjetër, qe shqiptaret s’do ta besojnë ne breza. Ëndërroja për qiell e drite, për fjalën e ndjenjës se kulluar, por zhgënjimi fshiu te gjithë të ardhmen time dhe bashke me jetën dhe atë grimce talenti qe priste te rritej. Pra edhe unë u shfaqa mes turmës se shkrimtareve për të thënë atë, që mund të thotë një zë i ndrydhur, mes kësaj stuhie dhe s “dihet se cili do te ketë forcën për ti qëndruar erozionit kohor, që është konkurrenca më e ashpër mes krijuesve. S ‘janë shprehjet e miqve dhe shokëve vlerat e një libri apo poezie, ato janë me tepër pengesa, qe te ndalin, vlera e vërtetë e një krijuesi do te duket vone, edhe kur te mos jemi ne. Autori D.Luzaj shprehet se poetet e vërtetë janë shume pak, të privilegjuarit e Zotit, që koha është e pafuqishme për t i’ hedhur në harresën e saj. Dëshira është ndryshe, e vërteta është më e besueshmja, të tjerët do ti lexojnë poetët e vërtetë, kur stuhia do ti nxjerrë në anë dhe ata do të kenë te drejtën e jetës, pa mundur që tua heqë askush privilegjin që u dha Zoti. Lidhur me kohë,frymëzimin e tij autori D.Luzaj thotë:Në qëndresa të veçanta, shpesh te çuditshme dhe të pa besueshme, më ka gjetur muza dhe i kam marre mjaltin dehjes se saj, kam shkruar ndonjë varg i dashur lexues se erdhi dhe … nuk te vjen me!Jam i gëzuar dhe i privilegjuar kur më lexon lexuesi i çdo moshe, se pas leximit lind gjykimi dhe pas gjykimit bëhet vendimi në sallat më të bukura dhe të ndritshme, të shpirtit atje ku zemra dhe truri në njësinë hyjnore bëhet një dhe poeti qëndron apo flaket jashtë. Bënë një ndarje të saktë autori kur shprehet rreth krijuesve të poezisë. Poetet janë dy grupe, te zemrës dhe te mendjes! Çdo grup ka vlerat e tij dhe simpatizantët e tij. Çdo gjë e thënë nga shpirti e ka te hapur rrugën për ne shpirt të lexuesit, është e besueshme sepse është e vërtetë. Kam shkruar poezinë e ardhur, kurrë s ‘e kam kërkuar, se ajo as gjendet, as kapet. Kam shkruar poezinë e zemrës, jo të trurit që shpesh behet prozë poetike dhe e mërzitshme. Është i vërtetë postulati se poezia është bija e parë bukurisë hyjnore dhe për të ngjitur do shkallë për atje duhet të gjesh të gjitha udhët por ato udhët e zemrës janë edhe ato udhë mistike.

    **********************
    MEVLUD BUCI

    BALADË: TRIMI I RRALLË I LIRISË

    (Kushtuar birit të Lurës, ish-ushtarakut të nderuar të kombit, Dulejman Loka, ish-partizan i Brigadës së 4-ët Sulmuese, gen i burrërisë dhe vëllazërimit lurian e kombëtar)
    1
    Shkreptimë e kreshtës
    Zë i tabanit
    Kurorë e bjeshkës
    Kullë e Lurianit
    2
    Kullë e Lurianit
    KU barot mbin toka
    Trim i mejdanit
    Dulejman Loka
    3
    Dulejman Loka
    Ku të ka Lura ?
    Të nderon epoka
    Burrë përmbi burra
    4
    Burrë përmbi burra
    Shpirti i lirisë
    Azgan të ka Lura
    Provë e trimërisë
    5
    Provë e trimërisë
    Shqipe me flatër
    Bir i Arbërisë
    N’Brigadë të katër ….
    6
    O zë kushtrimi
    O duf shtrëngata
    Të ndriçon betimi
    Dhe plot dekorata
    7
    Dhe plot dekorata
    Gjoksin t’hijeshojnë
    Fjalët e zjarrta
    HOVIN shqiponjë
    8
    HOVIN shqiponjë
    Lurian vllazërie
    Brezat s’të harrojnë
    O prijs lirie
    9
    O prijs lirie
    Nuk të tret toka
    Sokol Arbërie
    Dulejman Loka
    10
    Dulejman Loka
    Gen i burrërisë
    Rron në epoka |
    Trim i Lirisë

    11
    O zë vetëtimë reje
    O gen bir Luriani
    Me kushërinj dritë beteje
    Si Bajrami e Asllani
    12
    Si Bajrami e Asllani
    Nuk iu tutën Nemcelisë
    SI luan xhaxha Xhetani
    Mejdan i burrërisë
    13
    Mejdan i burrërisë
    Porsi shqipja me fletë
    Përballë Nemcelisë
    “E tanë Lura 108-të”
    14
    “E tanë Lura 108-të”
    Në këmbë për lirinë
    Të tanë porsi anteu
    Bash binjak me stuhinë
    15
    Bash binjak me stuhinë
    SI viganët nëpër shqota
    Për atdhenë , për lirinë
    Luftoi ky Dule Loka
    16
    Luftoi ky Dule Loka
    Luriani i mirësisë
    Burrë i thjeshtë në epoka
    Trim i rrallë I lirisë .

    KRENARI JETE …
    Eci i qetë
    Si pëllumbi
    Në beharë
    Për gati
    Gjysmë shekulli
    Mësova
    Nxënësit e mi
    Të ndritur
    E krenar ..
    S’më hëngrën
    Smogu
    I ministrive
    Marrëzitë
    E partive..
    Eca e eca
    Pendë vigan
    Udhëve
    Të fisnikërive …
    Mirësitë
    Më rrezatojnë
    Si I thonë :
    Me pashë
    Karrieristët
    Partiakë
    Ngjyracakë
    Shpifacakë
    Në shenjtërinë e tyre
    I lashë …
    Nuk më mposhtën
    lanet
    As lanetë
    Si Runja ime
    Kam
    Krenari jete …

    KAM MALL…

    Kam mall, malli më djeg në sy
    Të përmallohem me ty , me ty
    Kam mall, malli më ndez flakë
    Të të vendos te flokët një zambakë
    ….
    Kam mall dhe malli më fisnikëron
    Të të flas me zjarr si gjithmonë
    Kam mall, malli më jep gëzime
    Besnikja, e zgjuara gruaja ime
    Ti rrezaton çiltërsi të rrallë
    Për ty kam mall, kam mall …

    EPOS…
    Sa tinguj të kristaltë
    Ngrenë honet
    Kur oshtijnë
    Si ortekët në shpatet
    E kumbueshme
    Si retë kur vetëtijnë …
    Peizazhet që nusërojnë
    Grykave
    SI kaltërsi
    Detesh …
    Përcjellin madhështi
    Dhe plot ninulla
    Djepash …

    GENI DHE DËSHIRA IME …
    S’ kam shkruar kurrë
    Për tre gjyshat
    E mi
    Që ranë për atdhe
    Për flamurë
    E për liri
    Nën RUNJË
    Lukanjak
    Jam krenar
    Se nip më ka
    Luznia
    Me Luznak …
    Për nga gjyshet
    E mia
    Qe ishin si lisnajat
    Në shpat
    Jam stërnip
    E kastërnip
    Në Mat …
    Një ëndërr
    Një përmallim i lashtë
    Dy Dibrat
    E mia
    Ti shoh bashkë …
    Në mote
    Në këngë
    E në jetën time :
    Këto janë geni
    E dëshira ime …

    FAT PËR MUA
    Jetoj i qetë
    S’më mposhtin
    dallgët
    As rrufetë …
    As të pabesët
    E meskinët
    Me mend
    Si flutura
    As llafollogët
    Me fjalët e bukura…
    Me dëlirësi
    Eci
    Në bardhësinë
    E ditëve
    Gdhendi veç mirësi
    Si bir i Katër –Grykëve …
    Nuk u bëra
    Ortak me shejtan
    Nuk u ngjita
    Ministrive
    As në parlament
    Si pordhithikan …
    Se ndërroj
    Me botën
    As me parajsën
    Runjën
    Sinonim jete
    Kam:
    Dritën
    Mirësitë
    Pendën
    Punën
    O njerëz të shpresës
    M e shpirt fort u dua
    I thjeshtë
    I pamposhtur
    Udhëve të djersës
    Fat për mua …

    Dragua Shehu

    O Mete për vete

    Ky slogan është ca i hershëm
    Atëherë një Mete kishte
    Po tani ne si t’ja bëjmë?
    Të gjithë janë “Mete për vete!”

    Amrin Drago

    Një “Mete” për vete njihja
    Sa shumë “Mete” në Shqipëri
    “Emrin Drago” unë e kisha
    U bëra “Mete” Tani

    Rralloi rakinë
    Shoku im rralloi rakinë
    Bëri një grafik të ri:
    Një ditë një, të dytën dy
    Dhe të tretën s’kish raki

    Shes ujë
    Ceni shet ujë nga përroi
    Ç’bën o Cen, s;është ujë kroi
    S’ka gjë thotë Ceni i metë
    Se kështu kam pirë dhe vetë

    Pensionisti
    Më thotë shoku: Ke kapital?
    Ku e gjeta, në pension jam!
    Të shikoj që vjen vërdallë,
    Në punë s;jam, por shumë punë kam

    Gjahtarë
    U mblodhën shumë gjahtarë
    Garantuan çobanët në mal
    Se s’do mbetet ujk pa vrarë
    Por dhe qentë mbani për mall!

    Përparime
    S’jemi ne siç kemi qenë
    Përparime kemi bërë
    Shkencë dhe universitet plot
    Çudi s;prodhojmë një gozhdë

    Korrupsioni që bën punë

    Korrupsioni fjalë e re
    Që nuk e përdorim shumë
    Në çdo cep tani e ke
    Gjë e keqe… që bën punë??!

    ******************************

    Nga Kujtim Mateli
    Dashuria dhe njeriu i dashuruar në poezinë e Anila Krutit

    Anila Kruti, pas dy vëllimeve poetike “Përtej skajeve me ëndrrën” dhe “Psherëtima e gjethes” del para lexuesit me vëllimin e tretë poetik “Qielli s`pranon arna” e cila të befason me gjetjet e saj artistike, një poezi origjinale që ka dalë nga përjetimi i thellë i realitetit të sotëm. Elementi kryesor që përbën shtyllën kurrizore të poezisë së Anila Krutit është dashuria. Kjo ndjenjë njerëzore që e çon njeriun të kuptojë jetën dhe mjedisin njerëzor ku jeton, është e shkrirë organikisht në poezitë e këtij vëllimi.
    Në lirikën e Anila Krutit është njeriu i ditëve të sotme, i mbushur me Dashuri në realitetin në të cilin jetojmë. Kjo dashuri nuk e ka një cak në planetin Tokë. Ajo ndjehet në çdo cep të tij. Është dashuria për njerëzit e këtij mijëvjeçari, që nga Japonia në Lindje e deri në kontinentin amerikan në Perëndim. Të gjitha këto krijesa njerëzore të planetit Tokë, dashurojnë njësoj, kanë shqetësime e problematika të njëllojta, sepse në radhë të parë duhet të ruajmë dhe të duam planetin në të cilin jetojmë, pastaj kontinentin, pastaj shtetin e më në fund atë vendlindjen që cilido e ka të shtrenjtë e të dashur.
    Kjo mënyrë preceptimi e poezisë së Anila Krutit e bën atë një poete të ditëve të sotme, që e ka vulosur profilin e saj poetik me mesazhet që përcjell ky Mijëvjecar i Tretë i erës sonë. Ndaj poezia e saj do ta zhvendosë ndjenjën e dashurisë që përjeton njeriu i këtij mijëvjeçari në të gjithë hapësirën e planetit Tokë e përtej tij.
    Tek poezia e këtij vëllimi: “ Po zgjohen ëndërrimet”, njeriu i ditëve të sotme jeton momente përtej realitetit të planetit Tokë.
    “ Mbi prehrin e virgjër të hënës,
    fle qënia ime….
    Sytë e mi takojnë sytë e tu mes yjesh”
    Kjo ëndërr njerëzore për të zbuluar botën shpirtërore të njeriut të planetit Tokë dhe ëndrrën e tij për të depërtuar në misteret e universit, kanë zënë vend artisitikisht në poezinë e Anila Krutit. Janë dy nga drejtimet e njeriut të Mijëvjeçarit të Tretë. Njerëzit e këtij planetit, pavarësisht se ku ndodhen, pavarësisht se cilit besim i përkasin, jashtë çdo gjyre e shkalle zhvillimi ekonomiko-shoqëror, kanë në fokus disa të përbashkta që i lidhin fort me njëri-tjetrin. Të duam njëri-tjetrin si krijesa të këtij planeti, të duam njëri-tjetrin si qënie njerëzore që jetojmë në një epokë të caktuar. Ta vulosim këtë epokë me dashurinë tonë për njëri-tjetrin. T`i ndodhemi njëri-tjetrit në krahë në çdo moment të vështirë. Një komb, sado i përparuar që të jetë, sado ligje të përsosura që të vendosë, nuk mund të ecë përpara pa pjesën tjetër të botës.
    Poezia e Anila Krutit sjell para lexuesit pamje të mrekullueshme ku brenda natyrës së bukur lëviz një shpirt njerëzor që e bën më të gjallë pamjen, i jep jetë. Teksa lexon poezitë e saj ndihesh optimist: jeta duhet jetuar. Jo i vetëm dhe i izoluar, por në një mjedis shoqëror.
    Në poezitë e këtij vëllimi jeta përjetohet në të gjithë larminë e saj, veçanërisht jeta në çift. Në poezinë ” Pa ty ndodh apokalips” trajtohen marrëdhëniet bashkëshortore. Jeta njerëzore jo gjithmonë ecën ashtu siç e ëndërrojmë. Një kombinim i asaj që përgatisim vetë dhe i asaj që na është paracaktuar. I asaj që dëshirojmë dhe i asaj që na ka caktuar fati. Në këtë ndërthurje mistike, endet jeta njerëzore. Për të depërtuar në këto të fshehta që shoqëria njerëzore i ka patur që nga fillimet e saj, autorja i drejtohet antikitetit. Edhe njeriut të sotëm Zotat ia kanë shkruar orakullin. Edhe njeriu i sotëm, ashtu si tre mijë vjet më parë, i drejtohet të dashurës së tij me fjalën “prit”. Dhe pritja nganjëherë është e gjatë. Autorja i drejtohet simbolit të kësaj pritjeje që është ajo e Odiseut dhe Penelopës. Ndërsa Odiseu i kohëve të sotme vazhdon të përmbushë misionin e zgjedhur prej tij dhe të paracktuar nga fati, Penelopa e ditëve të sotme vazhdon pritjen e saj. Dhe ndodh që në këtë pritje ajo sakrifikohet deri në ekstrem dhe i drejtohet bashkëshortit të saj se:
    ” Unë si pulëbardhë
    vdes tek ti”.
    Po njeriu i sotëm nuk është ai i Mijëvjeçarit të Odiseut. Kohët i kanë dhënë të tjera përmasa jetës. Tek poezia”Kumbullat po qajnë” kemi një tjetër pamje. Femra e ditëve të sotme e braktis fatin që edhe asaj i ishte shkruar si Penelopës. Miti i pritjes së gjatë është shembur. Femra e ditëve të sotme është veçse një zanë. Tani, thotë poetja:
    “Shpresat e reja me një fjongo të kuqe yjesh
    më çojnë rrotull shtëpisë,
    Te kumbullat e mia të fëmijërisë”.
    Ky kthim tek vendlindja nuk është stacioni i saj i fundit. Nga aty ajo nis një rrugëtim të ri, shikon përtej vetes. Prej aty i drejtohet botës së madhe:
    “Shqep një cipë të kohës
    dhe vë syrin jashtë”.
    Bota që na rrehton nuk është e huaj. Ajo është pjesë e jona.
    Poezitë e këtij vëllimi pasqyrojnë estetikisht lidhjen organike të njeriut me natyrën që e rrethon, përtej planetit tonë me universin e gjerë, prej nga lindin përjetime të fuqishme filozofike, mbi jetën dhe vdekjen, si pjesë të pandashme të çdo qënieje njerëzore. Në këtë segment të jetës njerëzore që është njëkohësisht dhe segment i shoqërisë në të cilën jetojmë, njeriu kërkon të lërë gjurmën e tij, atë gjurmë të zhndritshme që do të dëshironte të ndriçonte së pari vendlindjen e vet, pastaj më gjerë: krahinën dhe atdheun, dhe pse jo, të bëhet pjesë e universit të vlerave botërore.

    ***********************

    Nga AGIM JAZAJ

    KLONET…

    Krevatin e hapa përmbi detin,
    Detin e zotëroja unë dhe peshqit,
    Mesnata më përplasi në një kthinë,
    Edhe ujit gjeniu i ka vënë kufi,
    Peshqit si përfillin klonet dhe doganat,
    Ata e zotërojnë detin, me tapi!

    Natën me hënë fluturova mbi hapsirë,
    I rashë kryq e tërthor qiellit,
    Qielli është i imi dhe i zogjëve,
    Era diku më struku në një kthinë,
    Shpendët shkelin pa viza gjithë qiellin,
    Dikush bërtiti: Kthehu, aty e ke kufinë!

    Toka, deti dhe ajri të parceluar,
    Tutje nuk futë as majën e thoit,
    Si t’u ngrejmë tatime e dogana,
    T’u ndërrojmë emrat dhe fenë,
    Pa përjashtim; peshqve dhe zogjve,
    T’i paisim me viza Shengen!

    BRENDA SHPIRTIT

    Kam përmbledhur 28 mijë km katror,
    Ruaj brënda njerëzit, delet dhe malet,
    Të mbjellë në shpirt, rriten në kraharor,
    Presheva, Ulqini dhe Gostivaret !…

    Këngët, dasmat, tingujt e culës,
    Në shpirt më rrojnë, çelin bisqe,
    Aroma e trëndelinës më kutërbon udhës,
    Nga djemt e rinj, që s’kanë vënë brisqe !

    Brënda vijës së “vredhë” shpirtërore,
    Shtëpi të ngrejnë serb e maqedon pa cak,
    Ata që mbjellin palma e pisha halore,
    Ata që s’vijnë – era gjak!

    Si mina kërkues, shpirti hunguron,
    Ndjen mashtrues, kriminel e alabak,
    Të gjithë, të gjakut e sojit si veçon,
    Të pa udhëve, su jep kurrë hak.

    Rrotull shpirtit shlodhen njerëz pa sqimë,
    Të ç’do rrace, me fe dhe pa fe,
    Këto mi la paraardhësi trashëgim,
    I ruaj me “tapi”, Testament i le!

    LIRIA REFRENI….

    Liria Shpirt,
    Liria Zemëra,
    Liria më rrit,
    Liria ëndërra!

    Liria dritë,
    Liria art,
    Liria ditë,
    Liria natë!

    Liria at,
    Liria nënë,
    Lira fat,
    Liria hënë!

    Liria këngë,
    Liria muzë,
    Liria rëngë,
    Liria në buzë!

    Liria mit,
    Liria jetë,
    Liria syt,
    Liria dert!

    Liria diell,
    Liria shpresë,
    Liria qiell,
    Liria vesë!

    Liria gaz,
    Liria lot,
    Liria maraz,
    Liria Pot!

    Liria Verë,
    Liria Novruz,
    Liria Ferr,
    Liria shpuzë!

    Liria brengë,
    Liria e para,
    Liria peng,
    Liria e qara!

    Liri ipotekë,
    Liri tempull,
    Lira pek,
    Lira mjegull!

    Liria zemëra,
    Liria gjaku,
    Liria femëra,
    Liria meraku!

    Liri të rri,
    Liri të shkoj,
    Liri të vij,
    Liri të vuaj?

    Liri të lodha,
    Duke lexuar,
    Ndoshta të shlodha,
    Duke kënduar!…

    ******************

    Tyran Prizren Spahiu

    NDALUNI DHE KUJTONI !
    Jemi të një gjaku
    Gjuhe Ilire të bukur…
    Tani më ndëgjoni
    Vëllezër
    Dhe ju motra të Nderuara
    Ne
    Frymojmë në tokën e Etërve
    Përbashkëta i kemi dasmat
    Ceremonitë fetare
    Vdekjen…
    Jemi
    Nën qiellin tonë
    Edukuar më pastërtinë e bjeshkës nënë
    Të respektojmë njeri tjetrin si Gralin e Shenjtë
    Vetëm ashtu
    Në ardhmërinë e sigurtë do lundërojmë
    Ate të Lidhjes së Prizrenit…
    Heshtur qetë në paqe beteja lufta
    Mësuar kemi shumë mësime
    Duruar erupcionin e urrejtjes
    Tani
    Jo më themi ndalu
    Nuk do ndodhë Titaniku
    Vëllazëruar jemi me drejtësinë
    Nisur shtegut të shtetpërjetësisë
    Dhe një ditë
    Do ngjallemi në tokën e Etërve.

    ELEGJI PËR POPULLIN
    Mos vajto populli im i mjerë
    Ishim pa fat posi e pafuqishmja erë
    Shumë hero janë prerë
    Në historinë tonë të gjatë përherë.
    Me shekuj të shkelur na sunduan
    Shumë herë edhe na masakruan
    Ditëve të gjata hienat na torturuan
    Netëve pa fund të dimrit na dhunuan.
    Qëndruam stoik në prag me nder
    Atdheut dolën besnik shumë krerë
    U flijuan gjeneratat pandërprerë
    Trimërisht armikut dolëm në derë.

    RRUGA E KËNAQËSISË
    …mëngjesi i hershëm më pret
    Mbledhur janë pllumbeshat e Lumbardhit
    Nën sqetullën e majtë kam ushqim
    Janë mësuar më urojnë mirëseardhjen.
    Matanë lypësi në moshë është
    Më dhuron mirënjohje të ngrohtë
    Përshëndes me dorën e shtrirë
    Kënaqur të dy themi kalofsh mirë.
    Rezervuar janë dy karriga tek Corneri
    Gazeta ditore dhe libri me poezi
    Prof- si zakonisht kafe pa plumb
    Të lutem them me shumë mirësi.
    Sytë pareshtur nën tymin e cigares
    Enden poshtë te shpezët lundërues
    Ushqyer mirë largohen të kënaqur
    Pëshpëris shihemi sërish nesër.
    Fjalët e poetit drejtohen mbretëreshës
    O Zot them je shumë sfiduese
    Erupcioni pret pashpërthyer shikjimin e saj
    Që vullkani im mistresën bjonde të mbuloj.

    **********************************
    Valter Dauti

    MOSHË E ÇMENDUR

    Unë shuhem… brenda buzës tënde,
    Tulatem,vdes…dhe më, s’marr frymë,
    Ma more moshën dhe ma çmende,
    Më ndeze brenda veç furtunë.

    Si dreqin është kjo punë kështu?
    Po ti,nga hyre,nga ç’derë,nga ç’ cep?!
    Unë te kam puthur…mbi retë flu,
    Të kam ngacmuar,s’di në ç’planet.

    Krejt kot, çapkënçe, ta shkela syrin,
    Reflekset bionde, ishin ngacmim.
    Ti,si nje xhind, derdhe veshtrimin,
    Dhe më përpive, si një xhind.

    …Tulatem brenda buzës tënde,
    dhe drithtërohem, nuk nxjerr dot zë…
    Ma more moshën dhe ma çmende,
    Dhe se kush jam, s’e gjej.. dot më…

    PIKOJNË LULET

    Pikojnë lulet dëshira të ëmbëla,
    Nga petalet e brishtë, që po i preke,
    Çvirgjërohen dhe harlisin ëndërra,
    Të vdekura deri në përtejvdekje.

    Pikojnë lulet mjaltë nusëror,
    Nga veli i pëshpëritjeve të fshehta…
    Ti,etja e pashembullt e nepsit njerëzor,
    Honet e nënvetes,i ke puthje të lehta.

    Pikojnë lulet. Çelje –vyshkje, pikojnë.
    Pakstinën e tyre e zhveshin nudo.
    Ashtu…të hijshme, shumëdritash lodrojnë,
    Zhvirgjërinë heshtje-vdekje ,kanë kredo.

    DHIMBJA E ULLINJVE

    Kanë ulur kokën,
    heshtin ullinjtë e mi.
    S’janë as Muhamet,
    s’janë as Moisi…
    Prej dhimbjes,
    nga sytë,
    u kullon lëng floriri
    që thërrmohet në tokë,
    deri në bërthamë,
    Të ndezin pak magmë
    me lotë….

    Kanë ulur kokën
    e fërfërijnë,
    pak erë
    nga malet Nablis,
    në Palestinë…
    (që andej nga vijnë!)
    Në trup
    kanë Topuzin e Herkulit,
    Krevatin e Penelopës,
    Syrin e Polifemit,
    ‘’Kantikën e kantikave’’
    Dhe…
    Zjarrin e Diellit.

    Kanë ulur kokën
    ullinjtë e Planetit tim…
    Dhe Paqja qan…
    Si sheikë të lashtë:
    -mjekrën derdhur
    drejt qëndrës së botës,
    dhe Turpin
    Në ‘’Mouse du Louvre’’,
    Në teatrin ‘’Bataklan…’’

    Në restorantin’’Rue Albert’’,
    ‘’Le Korillon’’,
    një francez,
    dhe një negre,
    Vinin
    kurorë martese.

    U përgjak kurora,
    Gjethe ullinjsh,
    u rrëzuan përdhe
    Të vrara…
    U shkërrmoqën
    Dishepujt e Jezusit,

    Ulliri në malin e Sinait,
    mallkoi ullinjtë,
    Rënkoi me të qara.
    Hyjneshat Irenë dhe Athina,
    I fikën llambat,
    që digjnin lëng të florinjtë,
    Parisi përgjakej nga nata…!
    …në bulevardin ‘’Volter’’,
    Presidentët e shteteve ,
    duartrokisnin paqen
    dhe,
    Shtypnin ullinjtë nën taka…!

    SARA FUGA

    MUZËS SË VJETËR”

    Eci në rrugët e tua të lagta
    Vesa e mëngjesit,
    i ka spërkatur
    Gjethet e fundvjeshtës
    kudo jan përhapur
    Tapet gjethësor i verdhë i tejpjekur
    Me bishtsyri vështroj
    Tek tuk ndonjë e portokalltë e ndezur Këtë fundvjeshte e adhuroj
    Pëllumbat bardh e zi ulen e ngrihen në pakëz bar të mbetur
    Një zymtësi e thelluar Kalanë e ka mbështjellur
    Është hera e par Elbasan vargje të shkruaj
    Në gjirin tënd, s’e ndjej vehten të huaj! Sot…
    Të pash te zhveshur, siluet e një femre lakuriqsuar
    Ti në vetvehte je i heshtur
    E bukurinë ta kan harruar!
    Psherëtin si një plak moti,
    mbi shpin shumë shifra mban
    Belbëzon si engjëll zoti
    Era rrethuese lotët t’i than
    Sot u bëre muza ime
    Shpesh të kam shar e mallkuar
    Mbi rrugët e tua, më rrahin plot kujtime
    Jo nga sytë s’kan për t’mu shuar
    Eci sërisht duke shkuar në destinacionin tim
    Për t’u rikthyer nesër sërisht,
    tek ti Elbasan!
    “PËRGJIGJE PA TINGULL”
    Bie të fle
    E syt fort shtrëngoj
    Për ty pyes se ku je
    Kam një jet që të kërkoj
    Syu i tha ëndrrës
    “Regjizor vendose
    Të njëjtin film sërisht
    E adhuroj aktorin kryesor
    E dashuroj marrëzisht
    Buza i tha kohës
    “Mike kthehu pas ca muaj
    Të ndjej në lëkurën time
    Buzën që zjarrin arrin
    Të më shuaj
    E kraharori i tha zemrës
    Mjaft u drrodhe nga i ftohti
    Nuk kam ftoht mor shok
    Mua i ftohti s’më gjen gjë
    Drridhem siç përdridhet
    mbi qerpik loti
    Për një dashuri që
    Nuk jeton më!!
    SI LULJA E BUKUR”!
    Do të vij një dit
    I vetëm ke për tu zgjuar
    S’do të kuptosh kurrë
    arsyet përse jam larguar
    Do të përjetosh një ëndërr
    Qe s’do të doje ta shihje kurr
    Përkrah meje dhëndër,
    do të mbetet veç një diçitur
    E me vehte do të thuash
    Ç’pati që shkoi?!
    Iku si një flutur e më harroi!
    Gjithçka bashkë kaluam
    Do të të mbeten i vetmi kujtim
    Sa herë të më kujtosh,
    të ndjesh mallëngjim
    S’do të ndjesh më puthjen time ditëve me shi
    S’do të ketë ‘më ka mar malli’
    S’do te kete me ‘une dhe ti’
    Do të të mungoj prania ime
    Nervat e të miat xhelozi
    Do të kërkosh karakteristikat e mia,
    tek një tjetër njeri
    Si lulja e usta Myzyrit,
    do të kthehem nostalgji
    Do të fillosh gotat,
    një nga një me pi
    Ate dite do të jem,
    për veten duke menduar
    Duke u mar me ty,
    veten e kisha harruar
    Do të zhduket egoizmi
    Do të të bie krenaria
    E në vetmi do të thuash
    ‘Sikur të ishe në krahët e mia’…!

    Çerçiz N.Myftari
    -Fjalë të urta-
    • -Njeriu dhe Natyra zbukurojnë dhe shëmtojnë njëri-tjetrin.
    • -Mbresamendjet e njeriut janë shumatorja e jetës.
    • -Vendlindja është vatër malli me mbresa jete që prushit sa më larg të ndodhesh dhe sa i moshuar të jesh.
    • -E vërteta nuk është gjithmonë e mirë.
    • -E mira nuk është për të gjithë.
    • -E bukura mund të mos kuptohet.
    • -Qumështin e prodhon lopa,vlerësimin e merr mjelësi.
    • -Njeriu lind nga dashuria dhe në jetë mjekon urrejtje.
    • -Ditëlindja përcaktohet,por kurrë ditëvdekja.
    • -Nderi dhe paraja nuk i besohet çdokujt.
    • -Gjuha që flet përpara mendjes,përqeshet.
    • -Femra dhe ara zbukurohen nga ara.
    • -Trupi i femrës është sy dhe zemër.
    • -Të kesh detin mbi krye,rron me shqetësimet e tij.
    • -Nëse ecen vetëm në rrugën e traditës,vjetërrohesh.
    • -Zogjtë nuk ndërtojnë çerdhe në degët e pemës së tharë.
    • -Pemës i shihet shtati,por rrënjët nuk i dihet sa i zgjat.
    • -Gjethet e rëna ia zvogëlojnë hijen pemës.
    • -Lumi rrit shtat kur mbyt përrenj.
    • -Kur ndërrton shkollë,spital,burg,mendohu sa i bën për vete.
    • -Jetëgjatësia e njerëzve është si bari i çairit të pjekur ku vende-vende i gjelbërojnë disa tufëza.
    • -Fara mbillet me sqepin e zogut.
    • -Burri lëvizet,muri gremiset.
    • -Dielli,ajri dhe uji japin jetë dhe vdekje.
    • -Askush nuk kujtohet për shpikësit e karrocës,po për atë që e vë në përdorim.
    • -Çajnë plumbat nga urrejtja ,lulet shkojnë për dashuri.
    • -Qeniet e gjalla,rriten sa rriten,plaken.Plakja,për të ndërruar jetë,bën përgatitjet.
    • -Të jetosh do të thotë të ikësh,të lësh art,do të thotë,vjen.

    Vjollca Koni

    JAM FSHATARE
    Sa krenohem për origjinën time. Atje ku u linda e u rrita deri sa mbarova 8 Vjeçaren, sa gjëra të mira mësova dhe sa krenare e sa mirë ndjehem me veten time. Ndjehem mirë me dashurinë për njerëzit,për natyrën, për kafshët, për çdo gjë. Tani të gjithë ata që shkruajnë e hedhin vargje i quajnë Poet, Poete dhe mua kështu më thërrasin, më pëlqen ky emërtim, po dua të them se para këtij emri jam grua, nënë e motër, hallë e teze, mike e shoqe. Kur shkruaj diçka i them nga shpirti, kam qef ti përmbahem etikës dhe kulturës që kam arritur të marr nga aty ku u rrita e linda.Shqipëria ka Shkrimtarë e shkrimtare, ka Poetë e poete që na bëjnë krenarë për çfar jemi .Dua të them që një Poet ka kujt i thur vargje, i thuart ë bukurës, të hijshmes , bukurisë së zanës Hireve të saj, faqeve si pjeshka, buzëve si Qershi, Shtatit si Selvi harlisjes si hardhi. Po ashtu dhe Poetet kanë kujt i këndojnë, bukurisë së mashkullit, fisnikërisë së tij, trimërisë shtatlartësisė si Lisa. Të dy gjinitë kanë kujt ti thurin vargje Dashurisė, trishtimit, Historisë, lotit, buzëqeshjes, dëshmorëve që dhanë jetën dhe u sakrifikuan për Liri , ti qasen të tanishmës, aktualitetit ,korrupsionit , dhunës në familje sa shume ka për të thënë e për të shkruajtur. E po me siguri kam lënë edhe shumë gjëra pa thënë e pa përmendur ? Mbase si fshatare që jam kaq di !? Ta hajë dreqi po jetoj prej vitesh në shtetin me kulturë qytetare më të lartë në Europë e skam mësuar të shkruaj diçka ndryshe ! Them ndoshta më mirë që po ngel mbrapa nga ky modernizim apo lajthitje ku janë Futur disa që shkruajnë me emicione të harlisura e te pa kontrolluara. Po të bëjmë një analizë Njeriu si u krijua e dimë, dhe tani duam te zbulojmë atë qe dijmë. Të gjitha gjërat e bukura Zoti i la dukshëm të shihen, disa i vendosi atje ku nuk mund të shihen leht e kollaj.Them kështu mbase pas mëkatit që u bë me Adamin &Evën! A do të dukej bota më e shpifur se sot nëse ai mëkat nuk do kishte ndodhur ? Dua ju që e lexoni këtë shkrim të më jepni një përgjigje ??? Unë për vetë e kam një mendim, ashtu si kam dhe mendimin që të ruhet Etika në shkrime. Sa bukur është kur i këndohet dashurisë.

    Dil njëherë të shoh
    Se më mori malli,
    Lule Shqipërie
    Mbirë rrezê atij Mali

    Ose kur i këndon natyrës:

    Eh ato çahire mbushur me tërfil,
    Bilbilat këndojnë Thellezat bejne sehir.
    Rigoni ka çelur, rreth e rreth ka mbledhur
    Fluturat edhe bletet për ta përkëdhelur.

    Po kështu kendoj vetem unë më duket! Nuk zhvishem dot nga “fshatarizmi” Po di të kendoj dhe ndryshe. Di ta mbeshtjellë dashurine me petkun e artit poetik:

    Dil të puth pak buzën
    Se më dogji malli,
    E ti mė puth gushën
    Të sjellim Beharin

    . Ose;
    Manushaqe e bukur,
    Që më çel ne prill,
    Nga sevdaja jote
    Kendoj si bilbil.

    Mirëpo te ne po ndodhln gjërat pak ndryshe. Pse ? Të tërheq ajo Egoja sa gati të hedh në humnerë e ti se kupton. Mjafton të krijosh një bum mediatik në shoqëri Mbase kjo ndodh te disa njerëz që duan vëmëndje qoft edhe jashtë etikes morale të kohës apo shoqërisë ku jetojmë. Unë me disa gjëra që si fshatare që jam do i quaj të neveritshme të turpshme se çfarë ndodh midis dy të dashuruareve të gjithë e dinë. Iku ajo kohe ku e dinim qe bebi lindte nga sqetulla apo lejleku! Etika duhet të mbizotqrojq në çdo shkrim. Si fshatare që kam ngelur, më mirë ti kushtohet vëmëndje shtresës se Ozonit dhe “vrimës së zezë ” që është fenomen për shkencën dhe interes për të ardhmen dhe njerzëimin, se është jeta e të gjithëve.
    *****************

    *************************************

    ELEGJI PËR DRAGOIN E KËNGËS LABE
    (Kujtim MICI i Tërbaçit)

    nga Albert R. HABAZAJ

    – “Shqipëri, nuse bregdeti”
    Pse të shoh me lot në sy?
    – më ka ikur i vërteti,
    Kujtim Mici, që s’kam dy…

    – Këngë moj, ç’ t’u bë Kujtimi?
    Profesori yt me firmë,
    Folkorin kapi trishtimi,
    Pikëlloi polifoninë.

    Djal’ të vetëm e pat’ Nëna,
    Yll të bukur; s’kish’ të dytë,
    Zot të vetëm e pat’ Kënga,
    Këngën e desh’ si dy sytë…

    Kënga u ngjye në bojë
    Dhe vuri shirit të zi,
    Si zambak të bardh’, të njomë
    Thur me lot një elegji.

    Dragoi i Këngës Labe,
    Kujtim Mici i Tërbaçit,
    Në krah’ të një shtojzovalle
    Shpirtit i gjeti ilaçin:

    Thur me mjalt vargje me yje,
    Nektar për t’i pirë në kupë,
    S’bëri këngë, po thuri himne
    Me trëndafila të kuq…

    Në Universin e Mallit –
    Diamant sinqeriteti,
    Dragoi këngë na fali,
    Bëri Hartë Dinjiteti.

    Me një profil burrëror
    (dhe për koh’ me suferinë)
    Si Konstelacion yjor,
    Firm’ e tij qe vetëtimë.

    Div i Këngës, që s’vjen më,
    Si meteor u këput,
    Mbi rrudhat e lisit flë,
    Ka ikur vetëm si trup…

    Vigan hijerënd’ me dritë
    Qe një jetë e ashtu mbeti,
    Mbajti peshë…që një kreshnik
    Do dridhej si zog, i shkreti…

    E shushatur Kënga Labe
    Dhëmbur, mbajti tri ditë zi,
    Për Kujtimin “hane – hane!”,
    Testamentin për Liri.

    Burrat e mëdhenj të Këngës,
    Si Kujtim Mici me shokë
    Janë burra të lartë kuvendi,
    Ngjajnë si male me borë.

    Janë dafina me kurorë,
    Shkëlqimtarë që në ngjizje
    Ngjajnë si male me borë,
    Ngjajnë si male në lëvizje.

    Burrat e lartë të Këngës
    I përkasin Paharrimit,
    Me lotët e nxeht’ të zëmrës
    Kujtoj Ëngjëjt e Kujtimit…

    …Rruzuj kristali më shkasin
    Kur marr udhën drejt Kujtimit,
    Janë lotë që dinë të flasin,
    Janë lule pikëllimi…

    ELONA GREMI

    TREGIM

    PSE U TURPËRUA ALBANA DHE MAMI I SAJ…?!!!

    Nën rrezet e diellit të mëngjesit pranveror piklat e vesës u jepnin petaleve të të luleve përpara shkollës një dritëzim mahnitës ngjyrave, por nxënësit e një klase qenë indiferetë ndaj kësaj pamjeje. E kishin mendjen te testimi i gjuhës angleze që do të zhvillohej orën e parë. Nuk vonoi dhe zilja i ftoi të hynin në klasë. Në të zotëronte një gjendje e rendë, flisnin grupe-grupe dhe sa vinte shqetësimi rritej. Zëri i Irenës çau ankthin – Pse, sot e gjeti mësuesja të bëjë testimin? – Kam dëgjuar se është shumë i rëndë,- foli dikush aty pranë.
    -Boboo, kushedi si do të dalë!- foli Albana që dukej më e shqetësuar se të tjerët. Fjalët zhurmonin si gurët që rrukullisen dhe nuk dinë se ku do të ndalen. Zilja tingëlloi prapë dhe nxënësit dihatën me ankthe. Mësuesja u fut në klasë me shpejtësi, i përshëndeti. Nxënësve zemra u rrihte me shpejtësi, kuse Albanës i dukej se do t’i dilte jashtë kraharorit. Hapat e mësueses drejt tabelës sikur mbanin peshën e provimit. Në fjalët e bardha që endeshin në tabelë, nxënësit mundoheshin të zbulonin fshehtësinë e pyetjeve. Mësuesja ndali shkumësin dhe iu drejtua klasës me fjalët: – Këto janë pyetjet. I shtjelloni saktë dhe bukur!
    Disa mbetës si të ngrirë me sytë në tabelë, kurse Albanës iu duk sikur ai shkumës hodhi borë të ftohtë mbi të. Kaluan druajtet e para, si t’i merrte me vete ai fllad pranveror. Shumë filluan të shkruanin fjalët që u vinin, disa po mendoheshin, kurse Albana me vështrim të mbërthyer mbi fletë, zgjaste dorën ngadalë të hapte librin. Mësuesja e pa rreptë dhe ajo e largoi dorën që mundohej të vidhte fjalët. Minutat kalonin, por asaj s’ po i kujtohej asgjë, Ishte e turbullt, nga hutimi apo…, koha ecte, ajo s’e ndalte dot dhe tingëllimi i ziles që lajmëronte mbarimin e ores, iu duk më i fortë se herët e tjera. Në klasë dëgjohej zhurma e lehtë e stilolapsave që shpejtonin, për të hedhur vërshimin e mendimeve, që përgjigjet të ishin sa më të plota. Mësuesja u cua dhe filloi nëpër rreshtat e tavolinave të mblidhte fletët. Ja, erdhi dhe radha e Albanë. Asaj filloi t’i dridhej dora, sikur po mbante një copë akulli. Me krahë të mpirë ia zgjati fletën mësueses, e cila, pasi i rregulloi fletë, i futi në çantë, përshëndeti klasën dhe u largua. Klasa zhurmonte nga pyetjet që nxënësit i bënin njeri-tjetrit, kurse Albana qendronte e veteme dhe nuk fliste. Sytë i kishte të përlotur. Në orën tjetër të mësimit, pas testimit,nuk po ndihej mirë. I mori lejë mësueses së historisë se nuk mund të qendronte dot në mësim. Iku në shtëpi duke ngashëryer. Aty i tregoi mamit të vet gjithçka që kishte ndodhur, Ajo e qetësoi duke i thënë se do të shkonin në shtëpinë e mësueses në darkë të dyja, të bisedonin, sepse njiheshin me të. Kjo sikur i dha zemer Albanës Në errësirë u nisën për në shtëpinë e mësueses. E ëma i ranë ziles, mësuesja hapi derën dhe i ftoi brenda, por ajo i tha se do të vinte njëherë tjetër për vizitë, por tani erdha të pyes: -Si e ka bërë Albana sot testimin?
    Mësueja sikur u ndje pak ngushtë, por shpejt e mori veten dhe iu përgjigj:
    – Tani po i korrigjoja, ajo s’ ka bërë asgjë!
    Kjo përgjigje ra si bombë përpara Albanës dhe mamit të saj, e cila iu drejtua mësuseses me zë të dridhur:: – Ju lutem, shikojeni edhe njëherë!- Dhe mundohej ta bindte mësuesen, e cila qendronte e vendosur në mendimin e saj… Atëherë mami i Albanës i zgjati dorën për t’u përshëndetur me të dhe i la në dorë një 1000 lekësh. Mësuesja u skuq dhe pak e nervozuar i tha: – Zonjë, unë nuk shes nota, jap dhe vlerësoj dije! – Hodhi me shjpejtësi 1000 lekëshin në tokë dhe mbylli derën. Njëmijëlekëshi qendronte te këmbët e tyre dhe akuzonte… Lanë pas shtëpinë e mësusese dhe ecnin të heshtura në rrugë bashkë me kalimtarët e tjerë drejt shtëpisë. U dukej vetja sikur mbanin një peshë të rëndë në ndërgjegje. Ndoshta e kuptuan se padituria e Albanës çoi në një sjellje të papëlqyera dhe se mësuesja nuk ishte një lulemimozë që gënjehej nga dy ditë të ngrohta në janar…
    ………………………

    Donika Hamitaj

    TRËNDAFILI MES DËBORËS
    Trëndafil i kuq me fleta,
    ç’bën aty në acar vetmuar?!
    Në dritare e hutuar mbeta!
    Kur të pash me borë mbuluar…
    Shoh ca degë si janë lëshuar,
    nga dëbora mbi gjethet ngrirë,
    s’mundem unë për të ndihmuar,
    nuk çaj dot është e vështirë…
    Por ty fletët si dielli t’ kuqojnë,
    brenda zjarrin, e kanë ndezur,
    ngricën, akullin ato përçmojnë,
    mes petaleve duke buzëqeshur

    NEPËRKA PIKA PIKA
    Moj nepërka pika, pika,
    i këndove, a të kënduan…?
    Dhe pse në eshtër ngulet thika,
    zvarritdhimbjet janë përshkuar!…
    Moj nepërka lëkurë ndritur,
    shigjetë helmi, gjuhë e bukuria,
    buzët e tua eshtrat kanë ngritur,
    djep ku mbërthehet viktimë fëmija.
    Nëse mes ferrash je “pagëzuar”
    do e përçmosh tempullin e vërtetë,
    dhe kur të lindësh a t’ kesh dështuar,
    ferrash do ngjishesh, mbuluar ndër fletë…!

    Petrit Ruka…
    KOHA E SAJ ËSHTË PJEKUR…
    Mbresa për librin poetik “Intuitë e bluar gruaje” të Liliana Shkodranit (Baçit)
    Duket sikur luginës së Vjosës nuk do t’i shteren kurrë poetët … Zakonisht në numër më shumë burra. Po kësaj radhe, si për të ndrequr delikatesën e saj me këtë parregullsi, nga kjo hapësirë vjen një grua. Ka pritur gjatë, me drojën që kanë gratë e mençura për të marrë “radhën e këngës” në këto treva, ku në të gjitha “dasmat” merret leje për të kënduar dhe, tani që është bindur, e ka kërkuar hapur vendin e vet pa kurrfarë kompleksi modestie:
    “Lini hapur portën,
    Të hyjë koha ime
    Hija i është pjekur.
    Para se të kthehet drita,
    Që verbon dyshimet
    Se në parajsë strehohen gëzimet…”
    (Nga poezia “Lini hapur portën!”)
    Sa bukur! Jo vetëm që koha e saj është pjekur, por asaj i është pjekur edhe hija, (e kohës) duke ndenjur “në hije”. Poetja që kërkon “të marrë radhën e këngës” quhet Liliana Shkodrani (Baçi), një bijë e Tepelenës për nga nëna dhe përmetare nga i ati. Po vjen me librin e saj të parë, duke patur durimin e bekuar të presë gjatë e gjatë, edhe pse ka shkruar e botuar tek-tuk qysh në rininë e saj të hershme, aty nga mesi i viteve ‘80. Ka zgjedhur një moshë të artë për të botuar librin e saj të parë, një moshë që vështirë se mund të përcaktohet më mirë se sa e bën ajo për veten e saj me dy vargje befasuese si këto më poshtë:
    “Mbaj mbi shpinë gruaje
    kofinat e vjeljes së sharmit”.
    Por kjo është vetëm mosha e saj e botimit, nëse mund të gjenim një term të tillë, ndërsa si moshë të poezisë ajo nuk harron të na i kujtojë vetë gjithë finesë:
    “Jam ende një fëmijë,
    që vizatoj rrudha mbi faqe…”
    Ndonjëherë, me pak shembuj të spikatur, një libër mund të flasë vetë pa patur nevojën e askujt që t’i bëjë “kortezinë” e prezantimit, edhe pse zakoni e do, që një libri dikush t’i thotë i pari: mirë se erdhe!
    Rasti më ra mua dhe, veç gëzimit për poezinë e saj të bukur, të thellë dhe mjaft origjinale, më shtohet edhe tjetri, që ajo vjen prej viseve të mia të dashura. Në poezinë e Lilianës të godet befasia e një këndvështrimi krejt vetjak, paksa “i çuditshëm” në gjuhë e në mjetet poetike që përdor, ajo “çudi” e domosdoshme artistike, që duhet të ketë një krijues ndryshe nga tjetri dhe që përbën tharmin e vet artistik. Dallimi nuk ndodh në tematikën e poezive, po më shumë në thelbin e tyre, në ngjizjen dhe shpirtin që u jep me ndjenjat dhe fjalët krejt vetanake po atyre ndjenjave që ka çdo zemër njeriu në këtë botë. Liliana shkruan për gjërat e saj dhe larg pozave stereotipe të poezive gjoja të mëdha, patriotike, moraleve të përsëritura, bërtitjeve. Sepse për të kjo lloj udhe, këto “stola”, ku ulen dhe pushojnë të gjithë, ajo nuk i pëlqen dhe, siç e thotë diku, kjo lloj toke nuk e josh fare. Ose e thënë krejt poetikisht:
    “S’është lulishte për nuhatjen time”.
    Më shumë se sa realiteti që shihet me sy të lirë, poezia e saj është një poezi që vështron së brendshmi, e prirur më shumë prej ëndërrimit dhe meditimit se sa jetës së gjallë, rutinës së përditshme. Ashtu siç ngjan gjithmonë me poezinë e vërtetë, që vjen më shumë prej zemrës se sa prej mendjes. Aty lindin sythat e poezisë së saj:
    “Kjo frymëmarrje, kjo liri gëzimi
    më ngatërron në sythet brenda vetes.
    Po sythet duhen përkëdhelur,
    E unë s’kam rreth meje tokë për t’i mbjellë”.
    Dhe për më tepër me të drejtën që kjo poezi vjen nga zemra e një gruaje, ku siç thotë ajo:
    “Krihen fantazitë në mistere ëndrrash,
    të ngopura me shtime mungesash”.
    Sepse me poezinë e saj, Liliana kërkon të vërtetën e mistershme brenda, thellë shpirtit, aty ku dikur në rini:
    “Puthjet ishin e kuqja në peizazhin tim rinor”.
    E më vonë si grua vijnë peizazhe të tjera shpirtërore:
    “Lënda e parë e anktheve të mia,
    është shpresë e lundrimeve në ujëra të hutuara”.
    Derisa një ditë e ndjen se si nënë, tashmë gruaja brenda saj është bërë një institucion, por një institucion drithërues, që nuk ze dot vend njëherë e mirë në tokën e paqes deri sa të vdesë:
    “Kështu u formua institucioni grua
    Me frikë të brishtë e intuitë të bluar”. Rrallëherë në poezi mund të gjesh të vërteta kaq të bukura, rrallëherë gjen që një poezi të jetë e tëra prej gruaje dhe ku stinët femërore të vijnë kaq mrekullisht të vizatuara; në rini me “peizazhe krejt të kuqe puthjesh”, si grua “shpresë e lundrimeve në ujëra të hutuara” e si nënë “me frikë të brishtë e intuitë të bluar”. Një poezi e kursyer në fjalë, metaforike, e sinqertë deri në befasi, e ngrohtë dhe e dhembshur,
    “Për mua janë diamante orët që natës i paraprijnë
    kur mbërthej pizhamet e dridhen pafajësitë.
    Mbyll në kyç ditën e shpirtin, dorëzoj në pëqi të fantazisë.
    Gjaku thith ajër aventure
    unë i lutem t’më strehojë sekrete.
    S’dua t’më dëgjojnë se si rinovohen brenda mureve
    ca ëndrra të ndaluara.”
    ( “Ç’shkëlqim kanë ato orë!”)
    Solla me dëshirë mbase shumë shembuj, “i frikësuar” se fjalët e mia mund të mos besoheshin në këto kohë kaq inflacioniste për peshën e humbur të fjalës. Desha të sillja “prova” përmes vargjesh, që të besohesha e të gëzonit prej tyre.
    Çfarë të mbetet tjetër kur takon një poezi dhe një poeteshë të tillë, veçse të gëzosh, të gëzosh dhe përsëri të gëzosh.
    Unë sapo të lexova, ndër të parët, Liliana!…
    Mirë se erdhe “tepelen’-sja ime!