Matura 2014/ Ja pyetjet për provimin e detyruar të gjuhës angleze

571
Sigal

19 maji është data kur maturantët do të përballen me provimin e parë të detyruar, gjuhën e huaj. Gazeta “telegraf” në ndihmë të maturantëve po zbardh sot programin orientues për lëndën e gjuhës angleze. Programi orientues për lëndën e gjuhës angleze mbështetet në standardet e arritjes së mësimit të gjuhës angleze dhe bazuar në udhëzimin e datës 26/12/2013 të Ministrisë të Arsimit dhe Sportit “Për Zhvillimin e Provimeve të Maturës Shtetërore”, ku gjuha e huaj është provim i detyruar dhe niveli i njohurive i përket nivelit A2, sipas dokumentit evropian “Kuadri i Përbashkët Europian i referencave për Gjuhët”. Programi orientues për përgatitjen dhe realizimin e provimit të Maturës Shtetërore për gjuhën angleze si provim i detyruar, është realizuar si sintezë e njohurive dhe shprehive të fituara gjatë gjithë procesit mësimor në këtë lëndë, si në aspektin tematik ashtu edhe në aspektin gjuhësor (gramatikor, leksikor) dhe funksional.

 Struktura e Provimit në përqindje:

-Të Kuptuarit e një teksti të shkruar (letrar ose joletrar) ka 40% të pikëve

-Përdorimi i Gjuhës (gramatika dhe leksiku) ka po 40% të pikëve

-Të Shkruarit (ese ose krijim, një letër, kërkesë, përshkrim, artikull, përmbledhje, etj.) ka 20% të pikëve

Përmbajtja e Programit, fushat tematike dhe leksiku

Tematika e mëposhtme, e parashikuar për provimin e maturës, do të përfshijë temat bazë (sipas kurrikulës) dhe nëntema të marra nga kurrikula dhe tekstet me të cilat nxënësit janë familjarizuar:

Tematika (Topics)

• Every day life (Eating, cooking customs in Albania: around the world; sports; personal preferences; free time; hobbies, interests).

• The World around us (Traveling, famous places around the world; money and shopping; environmental issues etc.).

• The World of learning and Work (school issues, work interviews, studies, school friendship, etc.).

• Personal and social life (Health problems, injuries and illnesses; clothes; celebrations in Albania and other countries; physical characteristics of the people, etc.)

• The World of communication (TV programs, reality shows, films, radio programs, letters, e-mails and postcards).

Leksiku

Në bazë të temës, përzgjidhet gjuha dhe aktet gjuhësore si edhe strukturat gramatikore që mundësojnë realizimin e komunikimit rreth një teme të caktuar. Nxënësi duhet të zotërojnë një repertor leksikor të mjaftueshëm për t’u shprehur thjeshtë me shkrim dhe me gojë.

Aktet dhe funksionet komunikative

Sugjerohen aktet dhe funksionet e mëposhtme, të cilët shërbejnë si mënyrë orientuese për hartimin e testit dhe vlerësimin e nxënësve. Aktet dhe funksionet komunikative japin shprehitë kryesore që nxënësi ka fituar ndër vite.

• Expressing interests or preferences on something.

• Expressing likes and dislikes.

• Expressing obligation, permission and prohibition.

• Giving personal information or advice to someone

• Expressing opinions, agreeing or disagreeing

• Suggesting, and taking a decision.

• Asking about/recommending places.

• Expressing possibility, probability, certainty.

Elementët dhe strukturat gramatikore

Për një komunikim të saktë nga ana gramatikore, si me gojë, ashtu edhe me shkrim sugjerohet të punohet në mënyrë të përqendruar mbi strukturat dhe çështjet gramatikore të rëndësishme të trajtuara.

Verb Tenses:

• Present Tenses, Past Tenses, Future Tenses, Perfect Tenses, Continuous Tenses.

Gerund and Infinitive Verb Patterns:

• (She hates washing up. The teacher asked me to revise the topic once again).

• Reported Speech (positive, interrogative and imperative forms).

• Active and Passive Voice: (present, past, future, perfect).

• Conditionals: (0, 1st, 2ad, verb tenses and their combinations in conditional sentences).

• Modal Verbs (may, might, should, have to. must, could).

• Adjectives (comparison degrees, and different ways of comparisons).

• Prepositions, and Phrasal Verbs.

• Adverbs

• Connectors (above all. such as. then, therefore, whereas, instead, furthermore, however, even so. etc.)

Note to students:

You must think about the language you want to use. It is not enough just to memorize lists of expressions or to memorise the texts from your coursebook. You need to be able to adapt your knowledge to the situation. Language is a creative process.

If you have worked steadily and sensibly during the course, then the “Matura Exam” should come as a surprise to you.